Gå til innhold

pokker, nå ser det ut som at hun nattavvenner seg:(((((

Anbefalte innlegg

Huff og æsj, hva skal jeg gjøre nå da???

For å gjøre en lang historie kort; Jeg har en datter på 7,5 mnd, liten av vekst, men glad og fornøyd. Har hatt endel problemer med puppenekt siden hun var 2 mnd pga hofteleddsdysplasi.

I jula fikk vi baskjed om å pushe på med fast føde, da hun la på seg kun 25g/uka en lang periode. Hun har nå fire faste måltider om dagen; to små grøtmåltider (blandet med mm), et brødmåltid, og et middagsmåltid (halvt stort middagsglass+halv fruktmos). Da all denne maten kom mista ho siste rest av interesse for puppe, og har nektet å amme på dagtid siden slutten av januar. Vi har likevel fått i henne nok væske i døgnet ved at hun ar ammer alt fra 4-100 ganger hver natt:)

Nå har frøkna plutselig funnet ut at hun heller vil sove om natta enn å spise, så de siste nettene har hun kun ammet en liten gang ca 22.30 (veldig motvillig og uinteressert), og igjen i 3 tida (fortsatt litt motvillig, men våkner vel av gammel vane). Har jeg vært heldig har jeg klart å få henne til å ta 10-20 slurker før vi so opp kl 7.

Hva gjør jeg nå da? Er nok snart slutten for ammekarrieren min dette, men hvordan få i synne melk? Flaske, tutekopp, etc er uaktuelt, hun nekter plent til tross for iherdig øving. Den eneste hun finner seg i er glass, og det blir mye mer utenfor munnen enn inni for å si det sånn!

Hva skje egentlig om hun ikke får nok? Burde vi gi henne kalsium tilskudd på noe vis? Hvordan merker vi at hun får for lite?

Hun har 4-7 våte bleier i døgnet( skifter oooofte for hun må for all delikke bli sår inni gipsen), men de er slettes IKKE tunge og urinen er gul-aktig heller en blank. Avføring hver dag.

HJELP ?

Fortsetter under...

På apoteket får du en tutekopp som er som et glass men med lokk. (http://www.medela.com/NewFiles/specialtyfdg.html#babycup, skriv ut og ta med). Noen babybutikker har slike også. Hun tar nok også pupp på natt hvis du tar henne opp. Men da må du jo ha en mekanisk vekkerklokke isteden for en biologisk en ;)

Da skal jeg springe bort på sykehusapoteket i morra, de har veldig godt utvalg av medela sine produkter:)

Jeg tar henne opp/vekker for å amme henne på natt, jeg har visst lagt meg til den vanen at jeg våkner når hun vanligvis ammer! Plukker henne opp fra senga, setter oss opp og tilbyr pupp. Uansett hvor trøtt eller våken hun er så er hun uinteressert! Helt snålt! Bare snur seg bort, ser dumt på puppen og gidder hvertfall ikke gape... I natt satt jeg med henne i over en halvtime før jeg fikk henne til å ta puppen, og da sugde hun litt og litt og sputta stadig ut... Melka er fortsatt søt og god, så skal ikke være noe i veien med den heller...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...