Teddysoft Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Vår singelvogn, gammel OTH modell er stjålet (meget ergelig!) og vi trenger ny. Barna er 3 mnd og 2 år. Vi har en OTH søskenvogn. Var veldig fornøyd med vognen fordi den var lett og god å trille. men skulle gjerne ønsket: - at det var full liggestilling - at den var vendbar - større babybag Fordelen med phil and teds slik jeg ser det er: - lett - god å manøvrere - kan brukes som søskenvogn - kan brukes av både eldstemann og baby. De andre modellen må man skifte mellom bag og sportsdel. Dette er vel en av ulempene også.Ikke helt sikker på hvordan det fungere at babyen ligger i en softbag med hodet mot deg. Noen som har erfaring?? - Høy rygg, kan brukes lenge Ulempen med Phil and Teds - Kun to sittestillinger, Helt opp og helt ned - En "åpning " i kalesjen ved hodet til babyen - babyen ligger med hodet mot deg - Kan ikke sitte begge veier - Litt smal? Spørsmål ang phil and teds - er det regulerbart håntak? - er det plass til søskenbrett? - hvor selges disse i Osloområdet? Vil gjerne prøvekjøre og se den før evt kjøp Noen erfaringer med Quinny? Den modellen der man kan velge sitteretning er litt for tung. Fordelen er at vi har bilsete som kan "klikkes" på. Er det regulerbart styre på den andre modellen? Finnes det søskenbrett som passer?
It's all about me Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Kan ikke svare på spørsmålene dine, men lurer bare på hvordan vogna ble stjålet. Litt nysgjerrig bare )
Teddysoft Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2007 stjålet fra barnehagen... Kjenner noen som fikk stjålet vognen fra utenfor huset sitt. De fortalte på politistasjonen at det er et økende problem og de anbefaler at vognen låses... Har heldigvis forsikring!
LegallyBlond Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Kan svare deg på noen av spm dine iallefall. For det første: Phil and teds vogna har fire sittestillinger, ikke to. Man må bruke klips og glidelås, så kan være litt tungvint, men det er full sittestilling, halvveis sittestilling, nesten full liggestilling og helt full liggestilling. Den er ikke smal. Vi har en trillet den med en toråring i vinterdress oppi voksipose og det går helt fint! Så den er ikke så smal som den ser ut til =) I forhold til OTH (som vi også har hatt) er det mye romsligere plass mellom sittedelen og sportsbøylen, og setet er litt dypere. Åpningen i kalesjen kan være litt "dum" ja, men det følger med et gjennomsiktig plastikktrekk (som regntrekk) som man kan feste over åpningen så det blir lunere. Om du kjøper med myggnett så følger det med et sånt bakstykke til det også. Det som er greit med at det er åpning (evt. gjennomsiktig plastrekk) er at du ser babyen veldig godt selv om den ligger vendt fra deg. HAr ikke tatt vår i bruk som søskenvogn ennå, enda noen mnd til baby kommer. Men har en venninne som har den vognen, har gått masse tur med henne, og synes man kan følge like mye med på babyen som i en vanlig vogn. Det er også veldig lett å nå babyen. Minuset er at når søskensetet ikke er på så synes jeg vognen er litt lite lun i forhold til de tradisjonelle babyvognen/babybagene. Kjøper du p&t så anbefaler jeg å kjøpe en annen mykbag, den som hører til er veldig liten. Tror både carena sin og teutonia sin skal passe bra. For å svare på spørsmålene dine: -Det er ikke regulerbart håndtak, men det kan hektes på påto forskjellige måter, så du kan velge mellom to høyder. Dette er enkelt å endre. -Husker ikke hvordan det er med søskenbrett, men du kan jo bare gå inn på nettsiden deres og sjekke ekstrautstyret (tror det er www.philandteds.com). -Vet ikke hvor de selges i Oslo. Mener å huske at noen har nevnt at de selges på Barnas Hus, men er slett ikke sikker....Det ligger iallefall en Barna Hus på Alnabru. Angående Quinny - når du sier den andre modellen, hvilken mener du da? Det finnes to modeller til i salg nå, buzz og speedi sx. Buzz har vendbar sittedel, men forhjulet er mer som et trillehjul, ikke ordentlig lufthjul. Liggestillingen er heller ikke helt vannrett. Rekner med du sikkert tenker på speedi - den har knøttliten sittedel. Kun 82 cm. Dessuten er sittestillingen veldig langt bakover. Barna ligger veldig bakover. Begge modellen har regulerbart styre. Er ikke sikker, men tror ikke det finnes søskenbrett som passer, iallefall ikke til buzzen. Men det skal jeg ikke si 100% sikkert... Jeg har hatt begge disse i hus (kjøpte på nett), og tenkte at jeg skulle ha den jeg likte best. Endte med å selge begge og kjøpe meg en OTH... Håper du fikk litt nyttig info her =) Tips: Om du går for en ny OTH så er vel bagen på 2007-modellen mye romsligere (ikke lengre, men dypere) enn de eldre modellene + at kalesjen virker lunere. Og det finnes universal bilstoladapter til vogna, om du ikke visste det! Tips til andre gode og lette trehjulinger: Bebe confort high trak har en større bag enn OTH, den har også full liggestilling og vendbar sittedel + regulerbart håndtak. Minuset er at den er DYR og har litt liten sportsvogndel. Kan se den på www.babykos.no TFK joggster twist har også full liggestilling og regulerbart håndtak. Den har den største babybagen på markedet (blandt trehjulinger), er 80 cm lang. I tillegg er det lang rygg i sportsvogndelen, og den blir veldig liten sammenlagt. Og har fotbrett som reguleres både opp og ned og inn og ut..Om du skjønner =) Er nesten helt sikker på at jeg har sett søskenbrett som ekstrautstyr til denne. VAr nemlig på nippet til å bestille den før vi havnet på p&t (pga at vi fant ut at vi måtte ha en søskenvogn). (selges bl.a på BArnas Hus). Dessuten kan du kjøpe adaptere til bilstol til denne vogna også, både til maxi-cosi og universal. Jane slalom pro er lett, har regulerbart håndtak og full liggetilling + OK babybag. Er kun forovervendt. Selges bl.a på BArnas Hus.
LegallyBlond Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 KOm på at jeg er helt sikker på at jeg har sett søskenbrett til TFK- to ulike modeller.
Noras mamma Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Phil and Teds selges hos Fru Lyng i Oslo området. Ellers kan du lese om detaljene på http://www.barnevognguiden.no/philandteds/philandteds-e3.html
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Tips ang phil and teds Det følger med et gjennomsiktig trekk til å dekke åpningen bak. Men nå følger det også med et trekk som er mørke, mykt og sotet på en måte det er som myggnetting bare mye tettere. Veldig kjekt når solen står på den veien. Har du nylig kjøpt denne vognen så ta kontakt med butikken og få dette kosntadsfritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå