Gå til innhold

Har lest at menn med dårlig kvalitet, kan skylle ballene i kaldt vann. Kan det virke da?

Anbefalte innlegg

Har lest litt om dårlig sædkvalitet, og hva man kan gjøre for å bedre kvaliteten. Det sto vitaminer og ikke trange truser, og dette med å skylle ballene i kaldt vann. Kan det virke? Sambo har gjort det noen ganger etter at vi leste det.

Man vil jo så gjerne prøve alt, men kan slike ting egentlig påvirke kvaliteten?

Fortsetter under...

Sitter å ser litt igjen. Har sett bare en plass dette med å skylle ballene i kaldt vann, ellers står det ikke noe om det. Jeg beklager, men jeg tenker alt for mye på dette.. så må bare spørre. Det kan vel ikke ha gjort vondt værre at sambo har skylt ballene i kaldt vann? at kvaliteten blir dårligere pga at de har blitt for kalde?

Poenget er at sædcellene kan dø av for mye varme :-) Men å skylle dem i kaldt vann høres jo grusomt ut (for ham)

Derfor ikke stramme klær, og klær som puster - slik at temperaturen holder seg kjølig :-)

Andre råd for forbedring av sædkvalitet er å spise godt med vannmelon,druer og tomater.Frukt og grønnsaker,olivenolje og fet fisk.

Sink og selen.Menn med fruktbarhetsproblemer kan få flere sunne små svømmere ved å kombinere vitamin B9 med sink.C-vitaminmangel kan også gi dårlig kvalitet(særlig hos røykere).Løst og ledig undertøy er anbefalt,og sex annen hver dag er det gunstigste for at sæden skal være mest fruktbar..

Dette er tatt fra boken kjerringråd for svangerskap og barsel av Tone Staude.

Hilsen

Jeg tror poenget er at man ikke skal dusje/bade i for varmt vann og ikke ta badstu/boblebad fordi det da blir for varmt i pungen. Sæden tåler ikke for mye varme, det er jo derfor pungen er utenpå kroppen og ikke inni. (Tror det er et par grader kaldere i pungen enn på innsiden av kroppen.) Kan ikke tenke meg til at isbading skal gjøre ting bedre. *grøss* :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...