Gå til innhold

Lite melk og såre bryster...

Anbefalte innlegg

Jeg har en iten gutt på 2,5 mnd. Ammingen har gått helt fint til nå. Men nå virker det som jeg har lite melk. Han plages med å få ut melk og river og sliter i puppen, med det resultat at jeg er blitt temmelig sår og øm. Jeg har begynt å gi han tillegg etter at jeg har ammet litt. Da virker han tilfreds og sover mye lengre enn han har gjort i det siste. Spesielt på natten er jo det en helt klar fordel... :-) For å lege mine såre pupper har jeg begynt å bruke albueskjell. Det virker veldig fint. Men jeg gruer meg for å amme da deg gjør ganske vondt. Har innimellom løst problemet med å pumpe meg istedenfor å la han amme. Men hva gjør jeg nå??? Jeg har helt klart for lite melk. Når han sliter for å få ut melka blir jeg sår. Hva skal jeg gjøre? Blir veldig glad for noe gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8606499-lite-melk-og-s%C3%A5re-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må aldri la han rive og slite! Løsne grepet med en finger og bytt til det andre brystet, heller. Du kan gå frem og tilbake litt. Økedag kan det også være... Er det noe nytt, mens? Pumpe istedenfor er bra! Og amm/pump 8 ganger i døgnet nå. Hvordan er vektøkningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...