Gå til innhold

Hvilken kombivogn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi skal kjøpe en kombivogn fordi vi trenger en vogn med løs bag.

Vi må også ha en vi kan ha søskenbrett på for junior blir av og til så fryktelig sliiiiiiten! Noen som har forslag til vogn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer med et tradisjonelt vognforslag jeg da, nemlig Simo kombi. Vi kjøpte den til jenta vår og er kjempefornøyd. Veldig god vogn sånn i starten. Den er tung og tar mye plass i bilen men de fleste kombivogner er jo tunge, hvis man skal ha 4-hjuling i hvertfall. Simoen er vind og vanntett noe som var veldig vesentlig for oss som bor på vestlandet. Bagen er stor (80 cm) og vi brukte den til jenta vår var ca 6 mnd. Den er litt tung å bære men som regel så bærer man jo ikke så langt i bag. Sportsdelen er også lun og med veldig stor plass.

Vi har kjøpt OTH nå så det er vel en liten mulighet for at vi kjøper bag til den når nestemann evt kommer.

Skrevet

Eg har berre hatt Simo kombi så det er litt vanskelig å sei noko om andre vogner. Det er ei stor og trygg vogn som eg har aldri hørt noko negativt om. Eg har heller aldri hørt at den har velta, noko som dei aller fleste trehjulingar har gjort. Mange av dei nye fancye småvognene har så små bager (feks veit eg om fleire som har vokst ut av Quinny sin bag på lengden ganske tidlig). Simo kombi har den lengste bagen på markedet og blir babyen likevel for stor kan du ta ut bagen og feste kalesja på den ved beina på sportsdelen og du har ei enda større bagvogn. Når ungen blir så så stor orker dei fleste ikkje å bære bagen lenger uansett. Eg bærte jenta mi til ho var 5-6 mnd opp i 5. etg uten heis kvar dag! Å styre ein firhjuling med ei hand er oxo ein vanesak. Eg syns det går fint og det er lettare (syns eg) å gå opp og ned av fortau når du har to hjul framme (det vingler ikkje så mykje). Den er god å trille i snø, fordi den lagar berre to spor.

Men den er jo stor og tung når du skal ha den med i bil eller går ofte på butikk/kafé. Jenta mi er nesten 8 mnd no og sidan eg bur midt i byen vil eg ha ein liten trehjuling i tillegg, men husk at mange av trehjulingane er så breie at dei har problemer med trikk og ein del dører.

Skrevet

Får man kjøpt sånn brett å stå på til simo da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...