Gå til innhold

Maria med 2 i magen

Nå har jeg tre gull;-)!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen! Skjønner ingenting av den postboksen min lenger, kan motta post men får ikke sendt tilbake. Har prøvd å lage ny, ikke svar på melding, men får bare feilmelding uansett. Fortvila greier, tenkte å prøve å sende en mail til BIM. Du kan gjerne sende meg en melding med msn adresse hvis du vil:-). Legger like så godt ut svaret på spm om fødsel her jeg;

Jeg hadde hastesnitt med madeleine, så jeg har bestemt meg for keisersnitt jeg da...:-), men man kan jo ikke bare komme å si det så får man det... Vannet gikk først sist, deretter veldig tette rier, 2 min i mellom. Ble påtvunget epidural etter 7 timer, også fikk jeg ikke spise eller noe, så begynte å skjønne litt lunta at her kunne det bli ks. Spurte etter det(var hele tiden 3-4 jordmødre inne hos meg, så skjønte at det kanskje ikke var helt normalt) om det ville bli ks, men neida kunne ikke skjønne det. Fosterlyden ble borte mange minutter av gangen, og de slet veldig med å finne fosterlyd da de satte på de elektrodene på hode hennes.Hadde etterhvert 9 cm åpning, men ingen avflatning av livmormunnen, så da kom overlegen på avdelinga inn og sa at her må det gå fort. Da var hun ute på 10 min, var heldigvis frisk og rask hun da, hadde 9 av 10 på apgar score. Så jeg har vurdert veldig mye etter denne fødselen hva jeg skulle gjøre hvis jeg ble gravid i igjen, og funnet ut at jeg synes det tryggeste er et planlagt snitt, selv om dette ikke nødvendigvis behøver å skje igjen. Jeg mistet litt tillitten til de jordmødrene også da, når de i ettertid sier at de såg at det kunne bli ks, og at det var derfor jeg ikke fikk mat og de satte på epidural(brukte opp igjen dette da jeg fikk spinal, sånn at jeg var våken under snittet). Men nå er det en ny overlege på avdelingen som ikke akkurat er så menneskelig, så han prøvde å få meg til å føde vaginalt skjønte jeg første gang jeg tok opp temaet. Men da hadde ikke han hørt sist fødselshistorie, og siden jeg nå venter 2 føler jeg at det hviler et enda større ansvar også. Begge ligger fortsatt i sete, har gjort det i 9 uker nå, så tror ikke helt at de kan snu seg helt om heller... Ikke så god plass, og siden sist da de låg med føttene samme vei, har gutten nå snudd seg med føttene mot jenta, sånn at de ligger liksom sammensveiset som en ball.... Det blir det 3 tvillingparet i gata her da:-), så har hatt litt samtaler med de angående fødsel, og ble enda sikrere på ks. Men nå må jeg si at jeg var kjempeheldig etter sist ks, du kunne ikke se arret etter en uke hvis du ikke visste det, har ikke hatt noen komplikasjoner etterpå. Renselsen var over på 4 dager, og jeg fikk smertestillende i 2 døgn. Også var jeg på sånn fysioterapitime på barsel sammen med de andre, og de klarte jo nesten ikke å sitte, strevde med å komme seg på do pga av sting og sårhet.Det eneste jeg synes var ekkelt, var når de tok ut det drenet dagen etterpå, men jeg fikk beskjed om at ved planlagt ks tok de snittet på morgenen, og da fikk man ut det drenet på kvelden. Men ligger alt til rette for det, er nok vaginal fødsel det beste, men med mitt utgangspunkt tør jeg rett å slett ikke:-(... Enn du, hva har du tenkt? De ligger rette veien? Håper de tar snittet mitt i uke 37+0, da madeleine kom 11 dager før termin, og mamma fikk meg 3 uker før tiden og søsteren min 7 uker før. Sa da blir det mai-barn. Så spennende at dere ikke helt vet hva det er da...Blir overraskelse...:-). Jeg var litt i tvil med tv2 i og med at vi ikke såg det helt tydelig selv, men tvilling 1 såg vi var gutt før jordmora sa det... Var en ganske tydelig tut der...hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi....skikkelig sliten her jeg nå..hehehehhe=)=)

skjønner godt at du vil ha ks og så flott at du får det..grattis med det:-)) de pleier vel å ta plnalagt ks 4-3 uker før tiden..så de kommer nok i mai ja..så flott..=)spennende å få vite kjønnet 100% åsså..er ikke lenge igjen da..jeg satt akkuratt å tenkte på det,at jeg har faktisk bare 8 uker igjen..uansett..hjelp!! alså,blir satt i gang i uke 38 hvis de ikke har kommet da og nå er jeg 30 lissom..oioi..så spennende..

jo,begge mine lå ned om onsdagen..det har de gjort nesten hele tiden..men det har vært myyyye romstering på tv1 de siste dagene,så er veldig spent på hva den lille holder på med..kanskje hun bytter litt plass og hvis tv1 ligger i sete så vil jeg spørre om ks ja..ikke i tvil der..så jeg kjører på vaginalt om begge ligger ned..=) det gjør de nok..skal på kontroll om 8 dager igjen..så blir spennende å se da..

gleder meg alså..ååååhh!!!!!!

nå skal jeg snart på omvisning..har du vært på det el??

Skrevet

Jeg har ikke fått innvilget enda, men skal ha med meg det brevet ved neste kontroll. Men kan ikke skjønne annet enn at jeg må få det. Men han var skikkelig grinete han ene fødselslegen første gangen jeg spurte om det...Men da viste han ingenting om min forrige fødsel og grunn, så i journalen min ser det mye mer positivt ut nå:-). Leser de når jeg er hos fastlegen...hehe...

Ble et langt innlegg, så skjønner du ble sliten... Har igjen bare 10 uker jeg å håper jeg, blir litt stressa også jeg...Går så fort. Vogna kommer ikke før 10-15 mai, så er litt spent på det...;-).

Tv1 ligger bom fast i sete, jeg har en morkake framme og en bak, så jordmora i går mente kanskje det ville bli trangt for han og kommet seg rundt. Og søstra er en liten villbass kjennes det ut som, så hun vil nok gjerne ha plassen for seg selv...hehe:-)

Skrevet

åja..men du får det sikkert..=)

men herregud...du må vel for svarte få ks siden de ligger i sete åsså da..kan ikke skjønne at du ikke får det hvertfall..hehe..

jeg føler meg litt tryggere nå med vogn i hus..hehe..nå mangler lissom bare sengene,stellebord og litt smått..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...