Gå til innhold

Er 37.8 feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 5 1/2 mnd.

Takknemlig for svar.

Skrevet

Tja.. Er jo fra 37, 5, så det er jo litt! Men de få gradene kan jo være tilfeldig også. Har du tatt den flere ganger? Kan misvises hvis babyen er varm..

Skrevet

Spurte om det samme for et par dager siden. Nei var svaret jeg fikk da. Men at den ofte stiger mot kvelden, så du kan jo være obs på det da.

Skrevet

Det er sånn indikator på våres termometer der står hva som er feber og ikke! Alt opp til 37,7 er ikke feber, så jeg vil jo si at 37,8 er ekstremt lite i såfall!

Skrevet

Neida. Fokuser på allmenntilstanden - er den god er det et godt tegn. Og matlysten. Det er veldig sjelden at småttlinger under 1 år får feber. Dessuten har de ikke ferdig utviklet "termostat". ¨Men kontakt legen hvis du er usikker.

Lykke til!!!!!

Skrevet

Tusen takk for svar. Fikk vaksine i går, så jeg bare observerer eventuelle bivirkninger. Har matlyst og virker frisk! Da går vi ut på tur iallefall, i det fine vårværet!

Skrevet

For små barn er ikke 37,8 feber.

Feber er alt over 38...........

Dvs at på kvelden etter en dag med mye aktivitet,eller etter et varmt bad eller bare litt mye klær på i et varmt rom kan barn ha til og med 38 uten at det er feber...............

Så legger de seg og så synker temp igjen.

Gutten min på 2 er ofte varm og rød i kinna på kvelden........ Flere ganger har jeg trodd han har hatt feber og sjekka. da har han hatt over 37,5 og 37,9. Så har jeg lagt han og når jeg da går inn og sjekker han etter ca 30 min er han helt våt av svette og sval i huden............ Da har kroppstemp gått ned fordi han slapper av...........

Helt normalt

Skrevet

Kommer ikke det an på normal temp? Jeg og begge unga mine har normal temp på 36 -36,5 så vi er ganske dårlig når vi passerer 37,5..

Skrevet

Det er mange som snakker om dette med normal temp. Jeg vet ikke noe sikkert men gutten min har jeg målt alt fra 36-37,9 på uten at det har vært feber. Jeg trodde de fleste unger svingte veldig i temp?

Men stort sett ligger guttenmin på 37, noe så han er vel kanskje av den varme typen, så på han regner jeg det ikke som feber før 38,1.

Men hvis ungen normalt har en temp på 36,5 på kvelden så er kanskje 37,8 feber..............??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...