Gå til innhold

Andre med dagers sprik fra mensterminen til ultralydterminen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 9 dager, dvs. ul til slutt! Er så bekymra for om jeg må gå 23 dager over ved evt. i gangsetting??? I forhold til mensterminen... eller om snuppa kommer før... håper og tror det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tidlig ul som sa at terminen ble 25 mars som stemte med mens termin. på ordinær ul så ble den nye termin 4 april. så det ble 9 dager i mellom. håper jeg får før termin

Skrevet

ÅHHH, vi har samme utgangspunkt! Jeg har termin etter tidlig UL, mens og el-test 25.mars, men UL 3.april... hvor skal du føde? Ahus her:)

HI

Skrevet

jeg har menstermin 17mai,men ul 27 mai..teit egentlig...men jeg må jo ikke gå over uansett=)

Skrevet

Jeg hadde menstermin 25.april, og ble flyttet til 6.mai etter UL.

11 dager imellom..

Skrevet

Har også samme termin fra tidlig ul og mensberegning (16.4) men har fått 22 på ul og det er den de alle går ut i fra. Men har heldigvis en god jordmor som har lovt å ta hensyn til dette ved evt overtid.

Skrevet

Sånn hadde jeg det også. Jeg var på ultralyd veldig tidlig og da stemte mens terminen. Også var jeg på ordinær UL og da ble termin flyttet 5 dager lengere bort. Fra 28 mai til 2 juni. Også var jeg på ultralyd igjen når jeg var ca uke 25 og da hadde den lille vokst for mye i forhold til hvor langt jeg var på vei. Da var jeg vel 24+2 og skalaen viste akkurat 25+0 så det er jo de 5 dagene som de endret på terminen. Så jeg håper også at jeg får før tiden. Men jeg går ikke 14 dager over termin. Da kommer jeg til å skrike.

Skrevet

Jeg har menstermin 20 dager før UL termin... De kommer til å ta hensyn til det med tanke på evnt igangsetting hvis jeg går over UL termin.

Skrevet

På meg skiller det en dag fra mens termin til UL termin... mens er 18.mai og UL er 17.mai....

Skrevet

har 18 dager forskjell.. både jordmor å lege mener jeg er lengre på vei.. kunn de på sykehuset som mener jeg er kortere.. enda alt tyder på at jeg er lengre på vei

Skrevet

Legen talte seg frem til 8. mars som mens-termin til meg, mens ul-terminen er den 22.. Så her er det sankk om 14 dagers glipe imellom.. Og det kan nok se ut til at den siste stemmer best, for her er det ikke mye tegn til at noe skjer i den nærmeste fremtiden...

Skrevet

Jeg har ultralydtermin to uker etter mensterminen. Vi får bare være klare i god tid.

Skrevet

Mensentermin 16. april, ultralyd termin 4. mai.... 18 dager forskjell... Håper de tar hensyn til det dersom jeg går over ultralydterminen...

Skrevet

jeg har ultralydtermin en uke foer mensterminen jeg....saa jeg skal jo garantert gaa over terminen. men det gjoer ikke noe! :)

Skrevet

Hos meg er det 15 dagers forskjell på mensterminen og UL-terminen. Jeg selv er ganske så sikker på at det hele skal skje i mai da. Synes det er rart å bli flytta så mye jeg da.. Hvertfall når jeg er så sikker på når ting skjedde selv. men,men.. Er nok bare å smøre seg med tålmodighet da, og se når ting skjer... :)

Skrevet

jeg har mens termin 24 april, men ul term 7mai, så da er det bare vente å se hva som skjer, lønner seg nok å være klar i god tid =)

Skrevet

Hei

Jeg skal føde på st.olav i tr. heim. Jeg vet med sikkerhet el og sex så jeg har mer tro på første termin.

Skrevet

Jeg har menstermin 20 mars.

og ul termin 27 mars, 1uke imellom..

Jeg går ut ifra menstermin først når det kommer til hvilken uke jeg er i.. Førstemann kom til menstermin, så håper tulla også gjør det(",)

Skrevet

hadde menstermin 3. mars, og ul termin er 15. mars...

Skrevet

23 dager imellom her...

22.3 etter menstermin

16.4 etter ultralydtermin

Det sikreste er ihvertfall at tulla kommer når ho er klar...

Legen har imidlertid allerede sendt inn henvisning til overtidsvurdering 16.4 dersom ho ikke har kommet... både legen min og jordmoren jeg går til kontroll hos er enige og de har gitt beskjed om at det skal tas store hensyn til at det er så stort intervall imellom..

Skrevet

har mensentermin 27april jeg og ul den 2mai..Tror meste på ul jeg..fordi etter min el så fant jeg ut at min egen termin var 3mai.Så da satser jeg på ul termin,Vet jo når jeg hadde el.

Skrevet

33 dagers forskjell her.

04.04 mens 07.05 ordinær-ultralyd, men vi tror den kommer rundt 20.04 som stemmer med gravitest og 2 andre ultralyder.

Skrevet

Jeg hadde termin 4 februar sist (mens-termin) og UL termin 18 februar, 14 dager imellom. Var imidlertid så heldig at fødselen startet av seg selv, han ble født en uke før UL termin. Denne gangen har jeg et sprik på 12 dager, men er nå diabetiker, så jeg kommer nok ikke til å gå over tida, heller satt igang før.

Er dere veldig imot at UL-termin kan stemme, så må dere ta det seriøst opp med legen, for det kan jo ikke være bra hvis man går altfor lenge over tida!:)

Skrevet

har 2 dager mellom mens termin og ul termin eg... mens termin 20 april og ul termin 22 april :)

Skrevet

Jeg har menstermin 28/4 og ul 7.mai.. men har aldri trodd på 7.mai i utgangspunktet.. men nå har jeg fått svangerskapsdiabetes og ut i fra målingene så vil jenta være over 5 kg til ul termin.. men jeg kommer til å få 1-2 uker før termin. de lar ikke jenta bli over 4,2kg da blir jeg satt i gang.. så det blir april baby på meg alikevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...