Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt - please!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg begynte å gi henne grøt føler jeg at hun har blitt veldig mye hardere i magen + at hun bæsjer sjeldnere. Har skjedd tre ganger nå, at vi må legge henne på stellebordet uten bleie og stimulere ut bæsjen - om dere skjønner. Da kommer det, men det er ganske så fast altså. Ser ut som hun må trykke ganske hardt og lenge for å få det ut. men virker ikke som det er vondt da. Har gitt henne malt i 2-3 flasker i døgnet, men det ser ikke ut til å hjelpe så veldig. Skal kjøpe sviskesaft i dag, og gi henne noen teskjeer med det å hver dag etter frokost. Off, syns det er så fælt at det skal være slik. Tidligere (før de faste grøtmåltidene begynte) var hun på do hver dag.

Hva tror og syns dere?

Skrevet

Det er nok helt normalt at det vil være sånn, var slik her også. Tar litt tid for magen og tarmen å venne seg stl fast føde. Vi gav også sviskesaft til måltidene, men gjør ikke det lengre nå, ikke behov for det. Hender Guri tar i når hun skal ha avføring nå også, men det er ikke hard avføring som kommer ut.

Helt normalt at det kan gå noen dager også, mellom hver gang. Tror kansje det er lurt å være forsiktige med å stimulere ut avføringen så mye, tarmen skal jo venne seg til dette.

Lykke til, det går helt sikkert bra:o)

Skrevet

Hei!

Akkurat sånn har vi det også! Tror det er ganske normalt og ikke så mye å gjøre med. Jeg har ihvertfall slått meg til ro med det. Jeg tar også av bleien for å "hjelpe" til inne i mellom. Når det er som verst så gir jeg også litt linfrø i grøten (anbefaling av hs).

Skrevet

Vi begynte å gje brumlen sviskesaft når han fekk graut, men me gav han 4 til 5 barneskjeer. Han bæsjer nok sjeldnere no enn tidligare (stort sett to til tre ganger om morgonen), men det virker ikkje som at han er plaga med magen. Håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Her har vi linfrø i brødet, og han får ca en skive om dagen. Itillegg gir jeg han noen skjeer sviskepure etter middag. Og det hjelper, høres fremdeles ut som han presser ut noe veeeldig hardt, han jobber fælt, og konsistensen er ganske fast, men ikke som de klumpene kom kom i begynnelsen.

Er enig det de sier over her, tarmene skal jo bli vandt til dette, så ille vært forsiktig med å stimulere for mye...

Skrevet

Må bare skrive under på at sviske er tingen...

Lager sjølv vi no.. Koker sviske og vann og moser .. kan fryses ned...

Får det enten i grøten eller som dessert... Litt kvar dag er med på og hindre det i og stoppe heilt opp..

Skrevet

Her har vi spist grøt i 14 dager og jr har fått sviskesaft til et av grøtmåltidene hele tiden (ca 50 ml) blannet ut med litt vann - han drikker det av flaske. Tror ofte problemet med hard mage kan skyldes at de ikke drikker nok når de begnner med grøt... Foreløpig er magen fin og i går begynte vi med middagsmat og det ser også ut til å gå bra... Husker fra tidligere barn at hard mage var noe som kom og gikk, sviskesaft gjorde susen hver gang...

Skrevet

Snuppa får hard mage etter risgrøt ( ikke etter mais-,havre- eller hvetegrøt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...