Gå til innhold

Tenkte eg skulle dele eit råd om å motbygge kvalme


rosa rose

Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt urizal ingefær kapsler på helsekosten. Den skal forebygge svangerskaps kvalme og brekkninger, den er testet og godkjent for bruk av gravide ( er eit ark med informasjon som følge med tablettene ) Ville dele dette med dere siden det så langt har hjulpet meg sjølv om eg enda bare er 5+6 uker gravid, så håper eg fortsetter uten kvalme, og så har eg lest at det har vært diskusjoner her inne tidligere om kva som er bra eller ikkje så bra siden ikkje alt er godkjent av desse ingefær tablettene. Nå har eg bare prøvd disse, og har ingen erfaringer med andre typer, men håper eg har hjulpet noen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips. men det er mange leger og ekspertert som mener det ikke er helt trygt å ta ingefær kapsler under graviditet. Selv om mange er godkjente så er dette en omdiskurert tema.

 

et lite utklipp

 

Apotek 1 - Kvalme

Det finnes imidlertid få studier på sikkerheten ved bruk av ingefær under

graviditet, og bør derfor generelt frarådes.

 

 

De fleste leger fraråder ingefær piller også. Derfor holder jeg unna.

Men B6 vitamin skal visst ha samme virkning og er ikke skadelig å ta. Skal kjøpe og teste det ut i dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ingefær te på helsekosten og de ba meg være forsiktig med hvor mye jeg drakk..maks en kopp morgen og kveld, så om en følger instruksjoner som blir gitt tror jeg vel ikke det er så farlig. Det blir jo skrevet om det i alle slags blader for gravide, og hadde det vært så farlig så hadde nok det blitt klippet ut av disse bladene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...