motherO Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hei jenter! Er en moden mor som snart skal gå over til sportsvogn til tulla mi. Har alltid hatt firehjulinger til barna mine, men er nå klar for en trehjuling :-) Mitt ufravikelige kriterie for å velge en trehjuling istedenfor firehjuling er at den må ha følgende funksjon: Full liggestilling og bevegelig fotbrett slik at barnet kan sove helt flatt. Ellers er det fritt frem. Noen som kan komme med et tips til meg? På forhånd takk for svar!
månestråle med to små Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Hei! Jeg anbefaler helt klart quinny freestyle! Den har det du er ute etter, og mer til! Mitt eneste minus er at jeg sliter med å oppspore ståbrett som passer! Holder på å lete!!!!! Lykke til i den store vognjungelen!!!!!!!!!!!!
It's all about me Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 TFK Joggster Twist. Knallgod å trille. Den stødigste av 3hjulingene Stooooor sittedel som kan brukes lenge Laget i pustende materiale som ikke skal bli like klamt i varmen (har ikke testet ut dette ennå, men om to uker.....) Håndbrems Lun, og kan i tillegg feste på et genialt allværstrekk i sure dager Har 5 kjekke lommer i tilegg til kurven under så man ikke trenger stellebag. Fotbrettet kan ikke bare justeres opp og ned i høyden men også inn og ut for å støtte under fotbladet.
Mari26 Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Signerer Intensity sitt innlegg:) TFK twist ja!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 HVORDAN påstå at TFK er den mest stødige av alle trehjulinger når Quinny vant på nettopp stødighet i både foreldre og barn og tv2's test i 2006???
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 hvor finner jeg disse testene? har du linkene?
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Nei,TFK var ikke med. http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/tester/article152456.ece
It's all about me Skrevet 13. mars 2007 #12 Skrevet 13. mars 2007 TFK Joggster Twist koster 5990,- for sportsdelen og 1790,- for hardbag i Norge. Men den kan bestilles for en del mindre på www.babyjungle.nl
It's all about me Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 For det første var ikke TFK med i den testen. For det andre har jeg hørt om mange Quinny som har veltet, men ikke en eneste TFK. Har TFK selv og virkelig testet stabiliteten på den både sidelengst ved å kjøre "rått" og vipping på bakhjulene ved å overlesse med tunge poser og det har aldri vært fare for at den har veltet. Så lenge ikke alle merker er med i en test kan man ikke rope ut et merke som best selv om det vant testen.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 For å si det sånn må du ikke kjøpe quinny vogn da den er altfor kort i ryggen til barnet. Tfk kjenner jeg ikke til men synes det er for mye greier på vogna. Kjøper du oth er jeg sikker på du blir fornøyd!!!
It's all about me Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Da har du ikke lest hva HI skrev særlig bra. Hun hadde to kriterier og det ene var at fotbrettet kunne justeres, det kan IKKE oth. De to største lommene på TFK kan dessutten tas av for de som er mer opptatt av design enn funksjonalitet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #16 Skrevet 13. mars 2007 Man kan vel heller ikke utrope TFK til å være den stødigste uten at den har vært med i en test... :-p
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #17 Skrevet 13. mars 2007 Tror det fortsatt er tilbud på Skeidar Hønefoss.Jeg var der før helga og kjøpte.
babybull Skrevet 13. mars 2007 #18 Skrevet 13. mars 2007 Hvordan er denne i terrenget? Innbiller meg ar der forhjulet er fast (den som heter bare Joggster er bedre i terreng). Ser at baggen er 80 cm, er det en stor bag? Har ikke peiling. Vet bare at hardbaggen på Quinny sies å være liten.
It's all about me Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 Joggster III har fast forhjul ja, og skal du gå mye i terreng kan den være den beste ja. Det er også mulig å kjøpe bevegelig forhjul til den som kan skiftes ut ved behov. Det er da greit å vite at dette hjulet da er mindre og uten luft i, så det er ikke like behagelig men helt greit. Skal du bare gå i terreng innimellom går det fint med Twisten hvor forhjulet bare låses for anledningen. Trillekomforten er da like bra som på Joggster III, men det anbefales ikke daglig pga slitasjertisiko. Med terreng så legger jeg stier med mye dumper og steiner. Er det bare grusete og ikke asfaltert vei, synes jeg Twisten er helt fin. Må bare ta av hjulet innimellom og renske for støv, smuss og smøre litt. Men dette er igrunn noe som må gjøres uansett og tar et lite minutt. Baggen til tfk er en av de største på markedet, og Quinny er som du sier kjent for å være liten..
Blue Lady Skrevet 14. mars 2007 #20 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har hatt både Quinny Freestyle Comfort og TFK, og TFK er mye stødigere.Sidelengs er de like, MEN Quinnyen har et dårlig balansepunkt og kan velte bakover om du har barnet vendt fra deg, har ryggen helt ned, har styret lavt og har en urolig baby.
Luca Skrevet 14. mars 2007 #21 Skrevet 14. mars 2007 Jeg ville ikke valgt TFK(utseendemessig:-) og ihvertfall ikke Quinny. Sjekk ut Teutonia Spirit S3(evt S4 men to småhjul istedefor et stort svingbart) Denne kan sitsen snues begge veier på, full liggestilling og god plass. Vi har den nå, og er veldig fornøyd med vogna. Det er solid stoff som gjør at vogna er lun(hvis du sammeligner med Quinny så skjønner du hva jeg mener). Har du først trillet en 3-hjulig så går du ikke tilbake til 4-hjulig..uansett hvor moden mor du er:-) 69-modell selv...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #22 Skrevet 14. mars 2007 TEUTONIA SPIRIT S3, uten tvil! :-) vi har denne, og er knallfornøyd! sittedelen kan has i begge retninger, håndbrems (bestilt på lilleprinsen.no), full liggestilling og regulerbart fotbrett. god og kraftig kalesje, - vi hadde quinny freestyle før, og den er IKKE god på noen måte. tro meg... ikke bare det at den knirket i alle hjul, men kalesjen er ikke holdbar, helt håpløs faktisk, detter bakove med en gang, ettersom kalesjen er i to deler... og henger man en stellevesk på håndtaket, så begynner hele vogna å "klikke".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå