Gå til innhold

noen som har forstått avviksberegningen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i går og legen sa at babyen hadde et avvik på -4 på hodet og -5 på magen... dette regnet han sammen til å bli en avviksprosent på 14%...

han babla noe om at han la det sammen og delte å blabla... e relativt stødog i matte, men fikk overhode ikke sammenregningene til å stemme med det legen mente han gjorde...

noen som har en flinkere lege som har forklart hvordan dette regnes ut?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

Skrevet

var på ultralyd og legen målte jenta min til å være 16 % mindre enn normalen. Dvs at hun var ca 2350 gr mens normalen var ca 2650 kanskje.Hun målte hode og kropp og sammenlignet med standaren på skjemaet. Hvordan hun regnet ut dette tror jeg ikke det er menigen at vi skal skjønne men det gir en pekepinne på hvor stor babyen er. Men husk at disse målene ikke trenger å stemme 100%.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at gutten min har ett avik på - 22 %, men skjønner ikke hvordan di regner. Skal på ul igjen på fredag, er spent . Er 38 uker på vei. Noen som vet om noen som har blitt satt igang pga dette?

Skrevet

Hei!

De regner det ut i fra gjennomsnittet.Hvis hodet normalt sett feks. har en gjennomsnittsomkrets på 30cm i uke 32,men din har 31 blir d -1,33 +1.Dette var veldig enkelt forklart men det er det det går på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...