Gå til innhold

Da har vi fått avslag på barnehageplass


Yana

Anbefalte innlegg

Hadde søkt barnehageplass fra 1/11 men fikk avsalg.

Vi har ikke økonomi til å ikke ha barna i barnehage så jeg er litt bekymra. Det bygges jo nye avdelinger på andre barnehager i kommunen så en kan jo håpe, men de er neppe ferdig til jan 2008 da vi ikke har pass hjemme lenger. Og det er jo kjedelig og måtte hente og levere i 2 ulike barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, det var kjipt...

sitter her og venter i spenning jeg og... har heller ikke råd til å gå hjemme med gutten.. har søkt fra januar 2008, og kommunen har lovt full bhg-dekning... men det er jo ikke det uansett (var vel du som fortalte det..? )

så det blir spennende... :I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at vi kommer til å få avslag alle vi her inne på desember-klubben.

I Oslo får man ikke engang LOV TIL å søke plass hvis barnet er født etter september-06, leste jeg forleden i avisen.

Helt sprøtt.

Det er vel for at tallene skal se penere ut (de har for lovet seg bort og sagt vi skal ha full dekning innen utgangen av 2007 - hvilket de selvsagt ikke klarer å innfri) så alle barn født etter denne dato regnes ikke med når de skal gjøre "vareopptelling" for å se om de har klart målet sitt..

Idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kontakt med kommunen. Alle født etter april 2006 har fått avslag. De eneste plassen som kan bli ledige er vist folk takker nei. Det blir ikke flere nye plasser til januar. Ekstremt dårlig nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått svar ennå, men jeg snakket med en i kommumen før vi sendte inn søknaden. Vi var usikker på om vi burde søke fra 1. aug og betale frem til vi faktisk skulle bruke plassen eller ikke. Vi bestemte oss for å søke fra 5. nov, vi da, vet ikke om det var så lurt.

 

Men han beklaget i alle fall at systemet slo så dårlig ut for dem som hadde barn som var født i desember. Ja, egentlig alle som ikke var født i august... Var ikke helt optimalt, det var han enig i... Men det er jo da det er flest ledige plasser i barnehagene.

 

Så nestemann må planlegges bedre, jenter! Da må det bli fødsel i august! Jada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det alle kommuner dette her med at ingen født etter april 2006 får bhg plass? Vi har søkt fra jan 2008, så er liten sjangs for oss, men vi bor i en liten kommune hvor de har lovet ful bhg dekning. Noen som vet når jeg får svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud,.... uff. Regner med å få avslag jeg også. Vi har søkt fra 1 jan 08. Vet ikke hvor du bor numsa, men jeg får svar i uke 13. Bor i sørum kommune.

 

Får ikke lov å søke i oslo?? Teiteste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at jeg er veldig heldig som har fått plass i barnehagen der jeg jobber fra jan 08.

Det er en privat barnehage, og et gode til de ansatte.

Vi bor i Kristiansand. Det er vanskelig å få plass her også til de minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, nå ble jeg engstelig! Vi har ikke råd til at jeg skal gå hjemme enda ett år. ARGH!!

 

Lucia, bor i gjesdal kommune. Er det en internettside, jeg kan gå på for å få svar kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har bærre søkt tel storesøstra æ... å regna med at ho får plass... å æ e gla førr at æ slepp å ha Julie i barnehagen enda... om æ sku træng plass så ska æ da smisk med svigermora mi :D Men ' e nu spennt på katti æ får svar... e jo ikke så mange plassa hær omkreng heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...