Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Dettan har eg lurt på litt...får man papiran om foreldrerett me engang etter fødseln? Og når d gjeld navn osv.. Ordne man alt d på sykehuset?? E litt redd for at barnefaren skal komme å bynne å protestere rett etter fødseln osv, så d hadde hvert greit å fått unna gjort papirdelen før han lage stor navnedebatt på fødestua.. Kordan fungere egentli heile den greia der?
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 enig med du dær..slitsomt om det dær skulle skje.. jeg lurer også på hvordan det dær fungerer
Singelmamma og banden Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Det fungerer på følgende måte: Når babyen er født melder sykehuset fra til ligningskontoret. De gir barnet et fødselsnummer (11 siffer) og sender dette til deg. Der må du føre på navn. Dette skjer ca 3 - 4 uker etter fødselen. Så skriver du på navn og skriver under, og så er det i orden. Så, dessverre masse tid for faren å lage krøll på om han ønsker det.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2007 Blei faktisk litt letta no:) Papiran kjem jo tell meg, så da kan han bare sei d han vil:) Tusen takk for svar! (Virke kanskje litt slem og lite sammarbeidsvillig mot barnefaren no, men eg vil sammarbeide me han framover om tingan som ikkje e blitt bestemt mens han dreit i meg og ungen, men han kan ikkje komme når eg e i uke 30 og forlange å få bestemme navn når han ikkje har brydd seg om verken meg eller babyen før.) Tusen takk for svaret! Men en ting tell, dem blir sendt til mor, d e er ikkje noen sjanse for at far får disse papirene??
tullemor_til_snart_4 Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Så lenge dere ikke skal ha delt foreldre ansvar, så trengs bare din underskrift... Samboeren min synes det er greit at jeg tar meg av det meste papir arbeidet, men siden vi allerede hadde skrevet under på delt foreldreansvar fikk vi pairene i retur og begge måtte skrive under... Foreldreansvarspapirene er de samme papirene der han skriver under på at han er faren, og det med delt ansvar er bare en liten rubrikk å krysse av, så kikk nøye før du skriver under på noe på sykehuset...
Singelmamma og banden Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Neida, faren får ikke disse papirene :-)
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2007 Tusen takk for hjelpen!! Blir nok ikkje nåkka delt samvær her.. Han skal få besøke ho så ofte som han vil d første året, også trer jo den der helgeordninga inn:) Trur ikkje at han e modn nok til å bli far annenhver uke rett å slett.
persilla med en prins Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Men erkjennelse av farskapet må han vel skrive under, hvor skjer dette? på sykehuset viss han er til stede der eller vil det skje igjennom nav?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå