Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg fikk et tips om å kontakte Aline Poliklinikk per brev og be om terapi. Jeg har slitt med depresjoner under svangerskapet og har en humpete bakgrunn, blant annet med rusmidler. Dette skrev jeg i brevet, men ble nervøs da jeg fikk svar og det stod Aline Barnevern - Familieklinikken. Svaret var at de hadde motatt brevet mitt og ville kontakte meg etter påske. Har de taushetsplikt også overfor motatte brev? Har jo ikke skrevet noe som kan sette barnet i risiko for å bli tatt fra meg eller noe sånt, men lurer på om dette kan brukes mot meg? Og er de ok å prate med?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg tror kanskje ikke jeg hadde gjort det altså, men nå kjenner ikke jeg din bakgrunn.. Jeg bor selv på et av barnevernets institusjoner, og det er bare fokus på det negative..ikke alt det gode jeg gjør for datteren min!
belli72 Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Først av alt: Synes du er kjempetøff som ber om hjelp! Det skal ikke brukes mot deg! Det lille jeg har hørt om Aline er veldig positivt. De er der for å hjelpe deg og barnet ditt, slik at dere sammen skal få det fint. De har, som ansatte ved andre institusjoner, taushetsplikt. Videre tror jeg det forholder seg som forøvrig innenfor hjelpeapparatet - enten finner du noen du finner tonen med, og de vil være veldig okay å snakke med, eller finner du det ikke. De har lang erfaring med mødre som har det litt vanskelig, så jeg håper at du kommer til å få god hjelp! Lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Du har gjort et modig og riktig valg! Du viser at du tar ansvar. Har bare hørt positivt om Aline. Ønsker deg lykke til med alt!
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 kun hørt positive ting om aline. Vær stolt over at du har bedt om hjelp De har taushetsplikt overfor mottatte brev ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå