Regnbuemor til 2 Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 En gledens dag, ble litt snudd på hode kan man si. Min første dag her inne. Hadde time hos JM i dag. Jeg gleder meg alltid til det, litt sånn kos syntes jeg. Men uff... først fant hun ikke hjertelyd, men det var bare fordi han var totalt villmann inni der, så det var igrunn greit. Så reagerer hun litt på at jeg er stor nå, slapp og har en far med diabetes. Så jeg må ta glukosebelastning til fredag for å utelukke (eller bekrefte) diabetes. Hjelpes meg, fikk sjokk jeg! Har roet meg litt nå. Har skaffet meg litt info fra nettet, men alikevel. Skal ikke ta sorgene på forskudd for det kan være at det ikke er noe galt med blodsukkeret. Men "tenk om da"?!! Får veldig sånn tanker om det er min feil. Har jeg spist SÅ usunt, og beveget meg SÅ lite, at jeg i så fall har klart og påføre meg og bebisen det her?? Uff. Jeg håper det ikke er noe....
Froske Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Lykke til, håper det bare er falsk alarm og at alt er fint med både deg og den lille! Tror at svangerskapsdiabetes har en arvelig komponent også, så ikke anklag deg selv uansett! Du blir uansett en super mor, og med litt oppfølging er vel heller ikke svangerskapsdiabetes verdens største ulykke? Lykke til!
lettereforvirra Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Ikke ta sorgene helt på forskudd:) Samme skjedde meg men prøvene var helt fine og jeg har ikke diabetes:) Uansett så er det jo ikke så lang tid igjen av svangerskapet og det er som regel bare å legge om kostholdet. Etter svangerskapet forsvinner diabetesen normalt av seg selv. Lykke til:)
tuppemor-75 Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 slapp av i forhold til glukosebelastningstesten. den tar de på mange for å være på den sikre siden. jeg har tatt 2 i dette svangerskapet, og jeg tok flere i forrige også. ellers er det fortsatt ikke forsent å begynne å gå litt tur, spise litt frukt og grønt osv....
mayaya Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Ta det med ro inntil du vet noe mer, du :-) De tester det på mange, jeg ble selv testet, uten at de fant noe. Jeg kjenner også flere som har fått det påvist, men som har et fint vangerskap alikevel. Med noen ikke alt for store grep, kan du etter ei lita stund leve omtrent som før :-) Keep smiling! :-)
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 13. mars 2007 #6 Skrevet 13. mars 2007 Det trenger ikke være det. Jeg var selv enorm på slutten. Hadde sf-mål på 44 cm- det tilsvarer å gå høygravid med tvillinger til termin det! Far til baby her har også diabetes type 1- men jeg var bare stor og slapp jeg!! Fikk aldri svangerskapsdiabetes. Babyen har heller ikke arvet genet som gjør at man har 20% risiko for å utvikle diabetes når en av foreldrene har det.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Gode tips frem til fredag. Prøv å spise blodsukkerstabiliserende, dvs.: hver tredje time. Unngå alt av sukker, honning (de raske karbohydratene). Omega 3 (tran), litt bevegelse hver dag, gå en liten tur hvis du kan. Prøv å få nok ro rundt deg. Drikk endel, men ikke brus hverken sukkerfoldig eller de med kunstig søtestoff, ja da blir det vann, kokt vann med sitron, urtete uten koffein. Ønsker deg lykke til, gode tanker fra
mathilde Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Jeg fikk det forrige gang, mye tidligere i svangerskapet. Du har kommet såpass langt, at det ikke er mange ukene du evt. skal være sunn i kostholdet. Skyldes visst svangerskapshormoner (jeg gikk bare opp 6 kg. sist gang, så ikke føl at du har vært "dårlig" på kosthold"). I tilfelle du likevel føler deg stresset: kutt ut juice og Biola og spis vanlig fornuftig mat med mye grønt og litt grovt knekkebrød til... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå