Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Del Skrevet 12. mars 2007 teker på sønnen min når han skal bytte fra liten til stor avdeling. han har en venn som skal være et år til på den lille. Uteområdene mellom stor og liten avdeling (er kun 2 avdelinger i bhg) er avsperret med gjærde, så han får jo ikke lekt med han ute heller. Og så blir det nye voksne å forholde seg til også. Lillesøsteren hans skal begynne på liten avdeling når han skal på stor, synes det er veldig dumt de ikke får lekt sammen i barnehagen heller. Pleier det å gå greit å bytte avdeling, eller blir det en helt ny barnehagetilvenning? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8600495-pleier-det-v%C3%A6re-traumatisk-%C3%A5-bytte-avdeling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #2 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg tror at bhg forberede barna i god tid før dem skal bytte avd. Slik som i bhg til sønnen min, en gutt i avd. hans ble nettopp flyttet til store avd. Og jeg tror sønnen min komme til å flytte over dit til høsten...og er kjempe nervøs for det. Så tok en prat med pers. og dem fortalte at dem forberede barnet i god tid på det. Som f.eks i bhg til sønnen min, så er det ingenting som skiller store avd. og små avd. hverken inne eller ute. Det eneste er en dør som går inn til hver avd. Men ellers er det ikke noe gjerde eller noenting ute. Så når et barn på små avd. fyller 3 år, begynner dem med forberedelsen. Det barnet får besøke store avd. Få hilse på barna som går det, og voksne. Og i begynnelsen da fikk jeg se gutten veldig ofte på små avd. Da var han der ofte på besøk, men så ble det mer og mer sjelden. Og nå kommer gutten bare innimellom og hilse på de gamle lekekameratene sine. Det ser heller ikke ut som han mistrives. Er alltid smilende og blid. Jeg tror nok at det komme til å gå bra for sønnen din når den tiden kommer. Bare spør pers. om hjelp til det. Og jeg tror nok at dem vil hjelpe han med å tilpasse seg den nye avd. Passe litt ekstra godt på han, og det vil nok ikke ta langt tid før han vil trives i den nye avd. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8600495-pleier-det-v%C3%A6re-traumatisk-%C3%A5-bytte-avdeling/#findComment-8608419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå