Vestlending med to, snart tre? Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Er førstegangsfødende og er veldig spendt på hvordan fødselen vil bli. Kan jo ikke forutse det (heldigvis kanskje) men er det slik at det er sansynlig at min fødsel blir litt lik på den min mor hadde med meg. Er jo lov å håpe. 3 timer tok det før jeg var ute og mamma sa at det var en lett fødsel, så tror jeg håper på at det blir like greit for meg. Hva er deres erfaringer angående dette?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Mamma brukte 30 timer med meg...Og eg brukte 23 timer med min første...Men mamma fødte søstra mi 8 min etter at ho hadde gått inn på sjukehuset..Så det er forskjell på fødsler...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Min mor brukte 23 time på meg og 21 på min søster, jeg brukte 23 på min førstefødte og denne gangen håper jeg ikke varigheten blir like langvarig...Kan altså virke som noe "arvelig" hvor lang tid fødselen tar, ihvertfall for min del.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Ja, det kan absolutt være noe i at man føder slik sine mødre, iallefall med første fødsel. Da mamma fødte meg, var fødselen langvarig og endte til slutt med at jeg ble tatt med tang. Jeg fødte selv første-mann etter 60 timer, var da like før jeg måtte fa ks, fikk ham heldigvis ut med vakuum. Flere andre jenter i familien, som min kusine, og mammas søster har også hatt store problemer med den første, og det samme problemet hos alle, livmormunnen modnes ikke ordentlig, veldig langvarig til tross for sterke rier. Jeg er veldig glad for det i ettertid at jeg forberedte meg på å føde lik de andre i familien, det var dermed lettere å komme gjennom dette under og etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå