Gå til innhold

tegn på fødsel....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vil fortelle hvordan man vet om ting er i gang?

har termin i dag, og ettre sex nå er jeg øm og vondt i magen, ryggen og hele underlivet...er det noen tegn jeg skal se etter? hvordan kjennes ei rie ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvordan en rie kjennes ut, kan svare deg om noen uker kanskje, hehe :-) Men, jeg er ganske sikker på at du vet hva det er når det kommer, iallfall når det kommer flere enn ei... Lykke til iallfall :-)

Skrevet

takk for det:)

man går liksom å håper i det lengste på at noe skal skje hver dag da...:)

Skrevet

Rier kjennes ut som menssmerter i begynnelsen, deretter VANVITTIG sterke menssmerter som er mye sterkere enn noen menssmerterdu noen gang har hatt. Sånn var det iallefall med meg. Menssmerter nederst i magen og i korsryggen.

Skrevet

det er akkurat som mens. smerter.. og husk når du kjenner press riene så gled deg.. dette er noe av det beste ved en fødsel... da presser du og kjenner ikke smarten så godt.. slik var det værtfall for meg.. trodde det hele tiden skulle bli verre men når press riene kom var jeg i himmelen..

Når du tror noe er i gang.. ta klokka frem og ta tiden mellom hver rie og hvert mellom rom.. :) lykke til

Skrevet

sterke rier kjennes ut som du verdens verste leggkrampe, ganger den noen ganger, og flytter den opp til magen...jævli vondt!!

Skrevet

HI her.

nå begynner jeg å få litt hetta her tror jeg....har jo regnet med at det skal gjøre vondt, men....de menssmertene jeg har hatt har jo vært periodedvis så sterke at jeg ikke har klart å stå oppreist...klarer jo ikke å takle om riene blir så mye sterkere en det....HJELP!!!!

Skrevet

tror ikke du skal ta det så tungt. riene bygger seg gradvis opp, og du kommer til å takle dem. lykke til.

Skrevet

HI:

ta det helt med ro. det er vondt å føde, men det som er så fint er at kroppen "doper seg selv" med en masse adrenalin og andre div hormoner. skulle det bli for vondt kan man prøve seg frem med forskjellige smertestillende, epidural osv...

for meg var det mest vondt i åpningsfasen, mellom 5-8/9 cm. da kom endelig pressriene og jeg fikk etterhvert begynne å jobbe. de timene det tok fra ca 5cm frem til full åpning er noe av det verste jeg har vært med på, men det var VIRKELIG verdt det!! det lover jeg!! :)

prøvde å tenke på at neste ri er en ri nermere... (ikke så lett, men prøvde nå å holde en positiv tanke...)

masse lykke til!! :)

Skrevet

HI her.

tusen takk for noen trøstende råd.:)

satser på at ting går bra.

Skrevet

Husker bare at jeg tenkte " så det er dette som er rier" når jeg fikk dem for første gang..

Jeg merket forskjell mellom kynner og rier med en gang. Vanskelig å forklare men de fleste andre jeg har snakket med sier det samme.

Og nå har jeg på en måte glemt hvor vondt det var. Tror kroppen innstiller seg på å glemme litt jeg hvor vondt det er å føde. Kanskje derfor vi får flere barn?

Men skal være ærlig siden det er kort tid siden sist fødsel (15 måneder) at jeg gruer meg veldig............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...