Gå til innhold

Fashionbag til Teutonia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen av dere som har sett/prøvd den nye fashionbagen til Teutonia der man bærer bagen i kallesjen? Jeg er litt i tvil om vi skal kjøpe denne eller ordinær duobag. Noen synspunkt, så hadde jeg blitt glad. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fashionbagen er mindre enn duobagen da, men veldig kjekk å bære med seg, utrolig stilig at man kan velge stoff både inni og utenpå selv :)

Skrevet

Har ikke prøvd den, men den er råstilig!

Gleder meg til nestemann, da skal jeg kjøpe den;)

Skrevet

Hei :)

Ja - jeg har kjøpt den- prøvde den ut bare i butikken og har sett den på vognene rundt omkring- og synst den virket Utrolig lett å bære med og sånn ganske god plass i bagen.. Iallefall så sammenlignet jeg med andre typer bag/vogner og fant ut den var BEST! Nå får jeg aprilbarn og forhåpentligvis litt varmt i været første 6 mnd. så da synst jeg den passet oss bedre enn duo eller mykbagen på teutonia Spirit S3

Jeg gleder meg til å ta den i bruk iallefall!

Skrevet

Jeg har og den, på min teutonia prestige, dessuten så er ikke bagen noe mindre innvendig enn den gamle duo bagen de hadde før, (har hatt den og) den er 77x33 eller noe slikt, litt i ammetåka men jeg var rundt og målte alle de potensielle bagene med målebånd selv faktisk..

Den er uansett mye bedre å løfte enn de forrige.. og veldig tøffe=)

Skrevet

Vet dere om noen butikker i Oslo-området som har den inne? Har ikke fått sett den der jeg har vært. Og hvordan er kalesjen i forhold til den som hører til sportsvognen?

Skrevet

Er ganske sikker på at fru lyng i akersgata har den, eller så kan du prøve babyshop. Det er to ulike kalesjer, en til bagen og en til sportsdelen. er forøvrig fornøyd hittil, men har bare brukt vogna i 2mnd da.

Skrevet

Jeg har sett den både på Fru Lyng og Barnas hus på Alnabru. Jeg synes den i bunn og grunn er ganske lik Dreamy bagen i designet. Skal den bæres mye ville jeg heller valgt softbag da den er lettere.

Skrevet

Softbag er sikkert vel å bra med at den er lettere å dra med seg. Men med en "hard"bag får man på en måte ein ekstra sove plass, pluss at man ikke kan bruke en softbag i bilen med nett som ein bør gjere dei første vekene fordi ein ikkje skal la ein nyfødt baby sitte noe særlig lenger en 15 minutter i strekk. I tilegg er en bag mye stødigere når man skal bere rundt på den...

Skrevet

Til anonym over her: hvor har du lært at de ikke kan sitte mer enn 15min? Trygg trafikk anbefaler vel maks 45 min for nyfødte, med maks 15min kommer man seg jo ingen steder da..

Dessuten så er ikke nett anbefalt, i sverige er det allerede forbudt, og da er det tryggere å leie seg en boxette på lengre kjøreturer.

Men helt enig i at det er bedre plass i en hardbag enn en softbag=) Og faktisk mye stødigere å bære, jeg har softbag til søskenvogna, syns den er så vinglete..

Skrevet

Det sier de på Helsestasjonen (står i flere brosjyrer som er der) pluss at jordmor har sagt det! Sier seg sjølv at ein liten unge ikkje bør "sitte" så pass lenge. De er forbudt i sverige jah, men ikkje i Norge... De på sukehuset anbefaler også at en bruker det hjem fra fødeplassen. Skjønner ikke helt dette med folk som sier at de burde vere forbudt...hvorfor? Spør du meg så er vel et nyfødt lite barn bedre beskyttet i en sliken bag under et nett, enn i et bilsete.

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314926

http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2183

der står det både om bruk av sikkerhetsnett, og om hvor lenge en baby kan sitte i stol.

Gidder ikke hive meg inn i en stor diskusjon om nett her, men det er jo påvist at i nettet så er jo ikke ungen fast i seler så ved en kollisjon blir ungen slengt sidelengs og kan få hodeskader, det eneste som er fordelen jeg klarer å se er at nettet kan beskytte mot flyvende gjenstander inni bilen, men det har jo verken hode eller sidebeskyttelse. Og dessuten skal man uansett alltid sikre bilen for flyvende gjenstander.. =)

Men folk får gjøre som de vil, og jeg som jeg vil=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er fortsatt like i tvil som da jeg begynte dette innlegget... Er kalesjen på fashionbagen like lun og praktisk som på sportsdelen? Fashionbagen ser helt klart finest ut, men er målene på fashionbag og duobag like?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...