Gå til innhold

Planlagt keisersnitt - Ullevåll - vanskelig/enkelt?????

Anbefalte innlegg

Jeg skal til samtale om planlagt keisersnitt på Ullevåll torsdag denne uekn. Både gruer og gleder meg. Gruer meg til at jeg ikke skal være flink nok til å argumentere for hvorfor jeg ønsker keisersnitt og gleder meg til å få gjennomført denne samtalen.

Noen av dere som har vært til samtaler på Ullevåll? Hvordan opplevde dere samtalenele? Ble dere avvist? Oppfatter dere det som vanskelig å få gjennomført planlagt keisersnitt på Ullevåll. Trenger all råd jeg kan få med meg.Noe spesielt jeg bør vektlegge??

Takk for alle svar jeg kan få!

Fortsetter under...

Jeg har vært der, og skal dit igjen. Sa det jeg følte for, forklarte hvorfor jeg var der, og hvorfor jordmor hadde henvist meg.

Tror veldig mye går på hva du vil, hvor bestemt du er, hvor viktig det er for deg, -det merker nok legen.

Jeg må innrømme at fra det tidspunktet timen ble bestilt til jeg faktisk var der hadde jeg tenkt endel, gått noen runder med meg selv på dette med føde/ks, og jeg ville nok underbevisst bli overtalt til å ikke ta ks, så jeg lyttet til argumentene til legen, og vi ble enige om at jeg skal prøve å føde "normalt".

Men samtidig følte jeg at jeg ble tatt veldig på alvor, og at hadde jeg stått på og sagt jeg skal ha ks, så hadde det blitt sånn.

Det var ok å bli hørt, og jeg skal tilbake når det er to uker igjen til termin, hvor de skal snakke med meg igjen, sjekke ultralyd og se på størrelsen på barnet,- hvis stort så ks allikevel.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...