Gå til innhold

Han NEKTER flaske.


CiljaS

Anbefalte innlegg

Nå er sønnen vår litt over 3mnd. I ca 2 uker har vi prøvd med flaske (med mm, jeg pumpet meg) men han nekter plent uansett hvor sulten han er. Da han var ca en mnd ga vi flaske et par ganger og han tok den.Men vil ikke nå. Samboer har friuker og vi har lyst til å prøve at han har ham litt mer da, og at jeg kan være borte mer enn 3 timer i strekk. Men det går jo ikke. Tenker på om jeg plutselig skulle bli alvorlig syk eller av en eller annen grunn ikke skulle kunne amme, han måtte jo ha blitt innlagt for sonde ernæring den sta gutten vår!

Flere med sta babyer? :) Noen med erfaring med større barn? Lurer på om han noen gang vil ha annet enn pupp, som samboer sa: Du blir vel å amme til han er 6, og det var ikke mnd, men år! Uff, må le, men er litt frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, samme problem med snuppa her (også 3 mnd). Skal høre med HS på 3mnd.kontrollen i morgen, kanskje hun har noen tips. Vi har prøvd å gi henne flaske med både mm og mme, ingen av delene frister. Vi har gitt henne flaske når hun har vært veldig sulten og når hun ikke har vært så sulten. Til ingen hjelp...Tips mottas med takk =)

Og sorry at jeg ikke kunne komme med noen tips til deg, Bekkeblom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan ,har samme problem med jenta våres, ganske frustrerende.

Jeg skal bort en natt om to uker, men kan jo ikke d så lenge hun ikke tar flaske. i morgen skal mamma hente Frida og ta henne med seg hjem til seg i håp om at hun skal ta flaska då. Off var ikke mye til hjelp jeg heller, men dere er hvertfall ikke alene. Vi får bare prøve og ikke gi oss, må vel klare d til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, godt å høre at det ikke bare er min baby selv om jeg ikke unner deg samme problemet da ;) Har vært på 3 mnd kontroll men tenkte ikke å spørre da. Om du får noen gode tips på HS i morgen kan du ikke stikke innom her og gi meg tipset? Det hadde vært kjempefint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du finner noen tips på flaskeposten.org

Står litt forskjellig der, bla om flaskenekt. Det står også litt om delamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når eldstemann var liten ville ikke han heller ha flaske med mm, men med mme gikk det bra....så alt det jeg hadde pumpet og fryst ned var unyttig :(

Har du prøvd å få andre til å gi han flaske når du ikke er i nærheten? Kan hende h*n ikke gidder flaske siden du er der og pupp er MYE bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er pappan som gir.. Jeg har både vært til stede eller på butikken. Han nekter det lille stabeistet ;) Har ikke prøvd med mme, har liksom ikke lyst til det så lenge jeg har mer enn nok melk. Får vel bare prøve litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme problemet her,han er strax 4 mnd.tok det opp til helsesøster for noen dager sidn,da fåreslo hun kopp.hmm,så det skal vi prøve idag:)

syes egentli d hørtes litt rart ut.men verdt å prøve da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk pappan det til da han fikk smokken langt nok inn i munnen. Vi har Avent-flasker, og lillegutt drakk ikke noe før omtrent hele smokken var inni munnen, ikke bare "tuppen".

 

I en krisesituasjon kan han jo evt mates med skje eller en liten kopp. Det tar lang tid, men er fullt mulig.

 

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 3 mnd tok i begynnelsen, men de siste 3 ukene omtrent, har hun nektet. tar ikke tak i flaske smokken engang. Men så fikk jeg ideen med å prøve en annen type smokk.

 

etter mye leting, fant jeg slike smokker som ligner på nebb, altså flate som et ande nebb foran. hun er ikke fornøyd med de heller, men tar ihvertfall tak og suger ( ihvertfall for en stund ), slik at hun får i seg litt mat,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...