Gå til innhold

Silikon- eller latekssmokk?


-carina-

Anbefalte innlegg

Har foreløpig brukt silikonsmokk til Karsten. Men så var det noen som sa at når han nå får tenner så må man begynne med latekssmokk? Fordi det var lettere å bite hull og bite av smokker med silikonsmokker... Noen som vet noe om det? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tenker jeg bare høyt her... Man sier jo at latekssmokker ryker oftere enn silikonsmokker om man koker de for mye. Så lateks skal være skjørere? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at lateks er skjørere, den kan bli morken, det er vel derfor man skal skifte smokk en gang i måneden (selv om man vel ofte bruker smokkene litt lenger enn det). Har derfor syntes det har vært så kjekt med silikonsmokker... Men så hørte jeg som sagt det i dag at man ikke burde bruke silikon til babyer med tenner fordi de kan bite i stykker silikonen. Det klarer de visst ikke med lateks-smokken...

 

Så jeg må kanskje kjøpe nye smokker nå, jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt. Her bruker jeg bare silikonsmokk. Har hørt at lateks morkner, og synes silikonen ser "renere" ut på en måte. Den er blank hehe.

Må jeg kjøpe nye smokker når han får tenner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da stemte det vel litt det jeg hadde hørt, da... Kommer til å bruke smokkene jeg har en liten stund til, så får jeg vel heller kjøpe lateks-smokker når tennene oppe kommer også. Men er enig med Benni-min at de ser egentlig finere ut, smokkene med silikon.

 

Tusen takk for at du tok deg bryet med å sjekke, Hoppetussa! :o)

 

(Internett her går så sakte, at jeg ikke gidder å surfe stort...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født nysgjerrig, så jeg hadde nok leita det opp uansett! :-)

 

Vi bruker latekssmokker, for Ingrid vil faktisk ikke ha silikonsmokker, men er helt enig i at de ser finere ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... så etter på Avent sine sider også, men de fører vel bare silikonsmokker, så de har vel intet å si i den saken! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...