Gå til innhold

Mai: Spiser deres søte små det samme som dere nå?


Kari-mor :)

Anbefalte innlegg

Jenta mi får smake på mye av det vi spiser, men hun får fortsatt middagsglass, mye av grunnen til det er også pga at hun spiser et par timer tidligere enn da vi spiser middag. Synes jeg forresten har hørt at de ikke kan få stekt mat.....når kan de få det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tulla mi får ofte smake på det vi spiser, men som regel synes eg at maten vår passer dårlig til henne. Det er i hovedsak fordi eg ikkje er noe flink å lage middag, det blir alt for mye Toro her i hjemmet. I forrige uke hadde vi blandt annet fiskegrateng( fra Findus) med ovnsstekte spicy potetbåter, gryterett (eh, ja, fra Toro) med kylling, spaghetti med kjøttdeig og pitabrød med salat og kyllingløvbiff.. Tulla smakte litt på alt, og likte det veldig godt, men eg synes maten er alt for salt og krydra for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får mini som regel det samme til middagen som oss... Men det er mest visst det er fisk til middag (noe vi spiser ganske ofte siden vi bor i lofoten).

 

Bruker også å lage extra når vi først lager så kan jeg fryse litt til mini til de gangene vi ikke spiser samtidig eller vi har noe han ikke kan spise.

 

Han vill mye heller ha mat som vi spier enn middagsglass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har spist det samme som oss lenge ná - siden rundt juletider. Fikk litt kjeft av barnelegen her pá 9 mnd kontrollen da hun mener han fortsatt er en liten baby, men sá lenge han ikke plages eller for hard/vondt i magen, sá ser ikke jeg noe problem med at han spiser det samme som oss. Min fár báde stekt og kokt mat han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare i middagsglass. Vil ikke ha biter, så vi har måtte gå tilbake til 6mnd glass.

Han er ikke noe flink til å spise brød heller. Vet ikke helt hvordan jeg skal lære han opp til å tygge. Burde kanskje kunne det før han begynner i barnehagen. Vil tro at det blir brødmat og mat med biter der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun gjør ikke det. Får smake av og til, men hovedsakelig får hun middagsglass. Dessuten spiser vi somregel middag etter at hun har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,ofte nå får han det samme som jeg spiser. Ikke alltid jeg skal ha middag som passer for han da, feks mye salt eller krydder. Da får han glass :) Han ELSKER kjøttkaker i brun saus med poteter og ertestuing :)

Prøver å ha middag rundt 14.30 - 15,da dette passer bra inn i hans måltids rutine,ikke så vanskelig for meg å gjøre dette da jeg ikke har en mann å ta hensyn til med tanke på middags tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...