Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har termin 17. mars. Jeg har hatt tak nederst i magen, ca der hodet til babyen er.. helt siden i natt og med ti minutters mellomrom og dette varer 30 til 40 sek hver gang... Har fått sovet litt innimellom men vekkes da hvert tiende minutt... Det ser ikke ut til å ta seg opp eller noe, men disse takene er gangske vonde i motsetning til noen tullerier jeg hadde i forrige uke... I forrige uke hadde jeg også noen tak i magen som oppførte seg på samme måte, regelmessig og det varte i to dager, men da ble det fremprovosert av sex tror jeg og ikke var det spesielt vondt heller. Dessuten kunne jeg kjenne hvordan kroppen da prøvde ut de forskjellige muskelgruppene i magen for hver gang jeg hadde tak... Er det noen som har noe erfaring med rier og tak i magen som kan fortelle meg hva i helvete som skjer...
trudiz Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 har ingen erfaring er førstegangs....men eg tror eg ville ringt føden ja
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2007 Det ville nok jeg også gjort hadde det ikke vært for at de er ganske klare på det der med at det ikke skjer noe før riene kommer ganske mye hyppigere enn de gjør hos meg. Er jo ikke noe de får gjort der oppe.. Jeg får bare satse på at det er meningen det skal være sånn... kan jo ikke vare for alltid heller... eller...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 hmmm... har det akkurat på samme måten, begynte egentlig litt i helga, men har tatt seg opp og idag har det vært ganske ille. Kommer ganske regelmessig, men ikke så ofte som hvert 10. minutt. Er så sjelden at jeg ikke har begynt å ta tiden. Har heller ikke termin før 13. april, men sist fødte jeg 3,5 uker for tidlig, så begynner å bli litt bekymret for at det skal skje igjen... Lurer litt på å ringe føden, bare for at de kan sjekke hva som egentlig er på gang. Men har ikke lyst å virke hysterisk heller... Føler liksom ikke at fødselen er igang heller, men et eller annet er i ferd med å skje hvertfall. Kanskje hodet fester seg tenkte jeg, men det har det vel allerede gjort på deg?
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Kanskje d er maserier? Uten at jeg kan utdype d noe mer... Men tror de bare holder på og holder på og ikke tar seg opp noe særlig i styrke! (eller før det blir ordentlige rier) men føden vil garantert gi deg svar!
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2007 Hos meg er hodet festet.. Litt av problemet mitt er også at jeg ikke vil virke hysterisk. Føler ofte at vi har lett for å overanalysere og lete etter problemer der det egentlig ikke finnes.. Dessuten vet jeg jo at minsten kommer når han kommer.. er litt det med å skulle gå rundt med disse smertene uten å ha noe ide om hvor lenge eller om det i det hele tatt fører til noe...er forresten hvert 10ende minutt ganske regelmessig... ? Uff, hvis du ikke skal føde før i april egentlig ser jeg for meg at du kan få noen slitsomme uker hvis ikke det roer seg for deg... Ønsker deg lykke til
snartmammapåny Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Går selv å kjenner på tak i magen som kommer ca hver 7 min, har hatt det slik 4 kvelder på rad. Men er jo ikke rie vondt likosm, iallefall ikke slik jeg hadde forventet at rier skulle være. Lurer på å ringe føden å høre hva de sier, men føler at jeg ikke føder ennda, og å ringe vil liksom bare være fordi jeg er nusjerrig på om det kanskje kan ha noen effekt på åpning eller noe... Så er litt usikker på om jeg skal avvente å se, eller bare ta meg sammen og ringe å høre...
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2007 skulle ønske jeg visste hvordan en skikkelig rie kjennes ut... De takene jeg har er ordentlig vonde... Kynnere har jeg hatt masse og de er ikke vonde... Kanskje er det selve livmormunnen som holder på å gjøre seg klar... men at det skal ta så lang tid og gjøre såå vondt... er jo helt utslitt.... Hadde aldri forventet at en fødsel skulle trekke ut såå i det vide og det breie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå