Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er helt grønn på slike ting. jeg har kjøpt endel nye klær til babyen- må de vaskes før de tas i bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vaskes ja, så får du bort diverse kjemikalier som klærne behandles med unde rproduksjonen. Man får og bort litt overflate rusk som er i stoffet, og kanksje noen bakterier som andre kunder har lagt igjenn på klerne når de har tatt på de på butikken.

Kan være at klærne er helt rene og;) men kan jo være greit med en liten vask.

Skrevet

Vasket henteklærne før 1.gangs bruk forrige gang, men de ble jo ikke så myke som før... Denne gangen kanskje jeg bare vasker ny body i neutral... får se, det kan jo bli for sterilt også? Bakterier er naturlig, men kjemikaliene kan man kanskje spare babyhuden for den første tiden =)

Vask de, du =)

Skrevet

bakterier er naturligt ja.. men men vet ikke hvem som har vært å tatt i klærne fra før.. hvilken bakterier som er kommet på.. jeg skal i hvertfall vaske klærne før bruk. husk at babynen bare tåler de bakterinen mor er vandt me..

Skrevet

ja bakterier er en ting, men når man tenker på hvor liten andel av norges befolkning som vasker seg på hendene etter dobesøk for eksempel, så er ikke det alle bakterier man vil ha på kroppen til babyen sin, som man koser og duller med...

Litt bakterier er bra, men ikke alle er like delikate...

Skrevet

Fikk streng beskjed av mamma om å vaske klærne. Tror jeg skal høre på henne:)

Skrevet

Ville vasket det ja..Lukter det godt av det når du skal kle på bebbissen ;)

Skrevet

Baby er godt beskyttet med morsmelk blant annet. Babyen tåler mer enn bare mors bakteriekjennskap, altså, ellers hadde det ikke vært mange av oss, vel ? =)

.. vask i vei, det gjør jei og mange med dei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...