Gå til innhold

Hvor går egentlig grensa for at nå er nok nok?

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 10 uker på vei og har hatt bekkensmerter fra jeg testet positivt denne gangen... trodde vel ikke det var mulig med bekkenløsning så tidlig, men har jo skjønt at det er det ja. Jeg har nå begynt hos fysioterapeut. Men jeg må si jeg ser svart på resten av svangerskapet ja... det er jo vondt/ømt så og si hele tiden! På jobben er det kaotisk så der kan jeg bare se langt etter noen som helst tilrettelegging, og hjemme har jeg to små gutter jeg må ta meg av... pappan er jo selvfølgelig her og han tar virkelig sin del, men litt tid må jeg jo bruke sammen med barna mine også de neste 6-7 mnd..... Huff nei akkurat nå skulle jeg ønske jeg var skruppelløs og gikk til legen og fikk sykemelding.... men det gjør jeg jo selvfølgelig ikke - dumme dumme meg... ja det var dagens sutring..

Fortsetter under...

Er det noen grunn til at du ikke får eller ikke ønsker sykemelding? Du har diagnosen bekkenløsning og du har vondt nesten hele tida? Du har ikke bare deg å ta vare på, men den lille. Tror ikke noen lege vil nekte deg sykemelding! Spesielt hvis du har en fysisk krevende jobb, uten mulighet til tilrettelegging. Selv ville jeg ikke nølt med å ta ut sykemelding - hold deg hjemme og hos fysioterapeut, få støtte fra mann og barn - og prøv å bli bedre. Du må ta det seriøst så tidlig som mulig, ellers blir det bare verre. Det kan ennå bli bedre, men det kommer av hvile og eventuell behandling. Lykke til!

ps. jeg har sykemelding og har bekkenløsning, og føler meg veldig lite skruppeløs...

Jeg mener absolutt ikke at de som blir sykemeldt er skruppelløse!! Jeg synes bare det er så utrolig vanskelig å gå til legen og be om sykemelding.... Jeg skal ikke tilbake til han før i uke 16-17 og det føles utrolig lenge til.. Nå har jeg også fått smerter framme ved skambenet i tillegg til bak på begge sider. (det er heldigvis ikke vondt framme hele tiden i motsetning til ryggen!) Jeg har ikke en fysisk krevende jobb i den forstand at det er tunge løft, men jeg står og går heeeeeele dagen, og det er vondt! Det er vondt å sitte også så jeg tror ikke det hadde vært så mye bedre med en kontorjobb nei...

Nei, fredag bestemte jeg meg for at nok er nok, og at jeg skal ta meg en tur til legen på mandag - så får vi se.........

I dag er den første dagen på leeeenge jeg med hånden på hjertet kan si at jeg slapper av og nyyyyyyter dagen. Har selvfølgelig vondt i dag også, men da kan jeg bare legge meg nedpå en gang i blant når jeg føler for det.... Gleeeeder meg til å hente ungene i noenlunde opplagt form i bhg:)

Alle med plager som er redd for å be om sykemelding bør lese innlegget "Hva bekkenløsning er" . Der står det ganske klart at det eneste som hjelper er å unngå å provosere frem smerter, og at det bidrar til at du kan slippe unna med plager senere. At man går og tyner seg selv unødvendig kan føre til at man blir behandlingstrengende etter fødsel også, så be om sykemelding med god samvittighet. Det koster samfunnet og jobben din mer dersom du ikke klarer å jobbe på kanskje årevis etterpå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...