Gå til innhold

Hjertelyd på første kontroll??

Anbefalte innlegg

Jeg skal på min første kontroll neste uke. er da i uke 10+4. Blodprøver og alt sånn skal tas da, men får jeg også høre hjertelyd?? Det er til fastlegen min jeg skal da. Peier dere å veksle på fastlege og jordmor forresten?? Hva er best?? Burde jeg også bytte på? Oi det ble mange spm på en gang det visst...

Fortsetter under...

Jeg hørte av legen min at en kunne være heldig å høre hjertelyd allerede i uke 10-11 dersom mor er veldig tynn. Er det litt mer fett på magen som mange av oss har kunne man høre hjertetlyden fra uke 14.

Jeg gikk til fastlegen i forige svangerskap og var fornøyd med den oppfølgingen jeg fikk der. Går også til fastlegen denne gangen. Han er en hyggelig lege og gjør det han skal.Det er nok mange foskjellige erfaringer fra sted til sted.

veit jeg er inne på feil forum, men snik leser litt her og der.:) det med at man kun kan høre fosterlyd i uke 11 bare dersom mann er tynn er bare tull.. Jeg er overvektig og hørte hjertet til babyen min klart og tydelig i uke 11... :) Grunnen til at man gjerne ikke hører etter den før senere er at den er vanskelig å finne pga fosterets stilling, og legen vil ikke bekymre den vordende mor, derfor hører man vanligvis etter den rundt uke 14-15....

Klemmer:)

Gå til innvendig ultralyd hvis du vil høre! Vi hørte den på vår i uke 6:) Da ser du d jo å.. Var hos legen i går, er nå 11+1 og vi hørte den igjen i går:) Men han sa at jeg ikke måtte bli skuffet hvis vi ikke hørte noe, for det var veldig tidlig.

Annonse

Eg var hos fastlegen min då eg var 8+4, og han sa at det ikkje var vits i å høre etter hjertelyd før etter 12 veker. Skal tilbake dit når eg er ca 14 veker, reknar med å få høre då. Hørte hjertelyden i veke 13 (meiner eg å huske) med forrigemann. Med ein passelig porsjon fett på magen ;o)

Jeg hørte den hjemme første gang jeg prøvde, da var jeg 10+3, trodde ikke jeg skulle høre lyden så tidlig men prøvde for moro skyld.. hørte hjertet klart og tydelig:) Vi har ett apperat som vi kjøpte sist jeg var gravid, heter babywatcher, og er helt likt apperat som de bruker på legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...