Gjest Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Hei på dere Her har samboen og jeg planer om å prøve på baby til jul/januar, men jeg er vel 20kg for tung føler jeg selv. Er det flere her som planlegger baby men skal slanke seg først??? Kansje vi kunne lage en slanke gruppe eller noe slikt? Er jo lettere når vi går flere sammen og støtter værandre når mat/godte suge kommer:)
*bubbs* Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Hei. Vi slanker ikke, men vi skal bli sunne... Sleng deg på her? http://www.barnimagen.com/forum/thread/8548951
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Heisann Mammaen til Marcus.. Sambo og eg har snakket mye om å prøve å få en liten en nå for tiden. Jeg er vel ca 30 for mye i forhold til det optimale (me da hadde eg nok vært beinrangel) Regner med eg må gå ned en del i vekt for å klare å bli gravid. Jeg har PCOS i tillegg da, så det blir en utfordring. Helt enig i at det e lettere å klare seg om en har en som har det på akkurat samme måte.
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 hei anonym, du svarte på innleget mitt om slanking før svangerskap, synnes det høres lurt ut å gå ned litt i vekt, ikke minst da det skal være bra for fertiliteten har jeg hørt. Lurer på hvor du bor, bor du i oslo? Jeg skal fra mandag av begynne å trene igjen, har medlemskap på et treningstudio som har støvet kradtig ned de 4siste mnd. Om du ikke vil svare her i forumet, så send meg en personlig medlig da, som sagt bedre å være flere når man skal ned.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 18. mars 2007 #5 Skrevet 18. mars 2007 Vi skal prøve i mai/juni, men jeg vil gjerne gå ned en del kg før det. Vet det kan bli tøft, må ned ca 1 kg i uka da.....uff. Hadde vært fint med noen til å backe meg up!
*snartklar* Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Jeg føler jeg må gå ned ca 20 kilo før jeg blir gravid...har lyst til å se sunn og frisk ut når jeg er gravid, istedenfor å være altfor tung og ikke komme meg ut noen steder. Jeg ønsker graviditeten skal være en flott tid der jeg stolt kan gå ut og vise frem den vakre magen, pynte meg i fint mamma-tøy og bare nyte de ni månedene.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Hei jenter! Jeg vil bare minne dere på en ting - å være sunn og frisk trenger ikke bety at man er tynn - og overdreven slanking gjør deg mindre fertil... (Jeg kan gjerne miste noen kilo selv, men har tro på å spise vanlig, trene to-tre ganger i uken og la godteriet ligge igjen i butikkhyllene) Så egentlig vil jeg vel bare si - lykke til alle sammen, men alt med måte
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 hei veit det var jeg som starta dette innleget, men må si meg ening med elisabeth. Ser etter den siste uke nå, jeg har spist regelmessig ikke godteri og gått fra tbanen i stedet for bussen, ca 15min lengere, så har jeg faktisk gått ned 800gr. Så neste uke skal jeg fortsette men også komme meg på trening. Jeg prøvde uka her å få av legen Reductil men han nekta å gi meg det, er fremdelels sint for det, men han skal ikke få ta i fra meg motivasjonen for det. men jeg vil å si til elisabeth79 at fedme senker også fertiliteten, så det gjelder å finne mellomtingen da, mellom fedme og undervekt. En bmi på rundt 20- 24 er det beste har jeg hør.
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 jeg veier 25-30 for mye..jeg holder på med grete roede konseptet..fulger det ikke nå...men går ned rundt 5oo -1000 gr i uka.. med rett mat og mosjon er d mulig..ikke sultespis iallfall,d ødlegger forbrenninga..spis mange men små måltid..kutt ut hvitosten feks,med mager kalkunpålegg osv.. jeg kommer til å melde på meg gravd/ammekurs der om jeg blir gravid snart,åsså skal jeg forlange hjelp fra lege/jordmor om å lage et opplegg der jeg ikke går opp noe i svangerskapet..gikk opp mye sist,og ble nesten svangerskapsforgiftning og veldigtungt til kroppen min. så derfor skal jeg gjøre alt jeg kan for å ikke legge på meg i eventulet neste svangerskap..men jeg skal spise nok mat,og sunn mat,så ikke babyn blir skadet. håper å ta av meg selv istedet,og kansje klare ikke legge på meg,aller helst gå ned noen kg:) å ja..jeg har snakket med mane om dette,det er ikke skadelig å gå ned i vekt under svangerskap når man er så tung som jeg,bare jeg spiser nok og rett.. ønsker alle masse lykke til..vet hva dere sliter med;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå