Flippa m Frida Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Da har vi fått planen for uka fremfor oss; EL sprøyte i kveld kl. ti, uttak på onsdag og innsetting på fredag. Ble litt skremt av legen som sa at man kan risikere at det ikke er noen egg å hente ut, og at østrogennivået i blodet/kroppen (?) hadde gått drastisk ned... Hvor ofte kan det skje at man går fra å ha 16-17 modne follikler til ikke å ha noen egg å hente ut i det hele tatt etter 4 dager..? Er så veldig nervøs... Snakker de bare om worst case scenario bare for å forberede på store skuffelser eller? Syns legen er litt negativ, snakker om at hvis forsøket blir avbrutt teller det ikke som 1 gang, at vi begynner på nytt osv, mens sykepleierne er litt mer positive. Da jeg spurte sykepleieren etterpå om dette med folliklene, sa hun at det var veldig sjelden det ikke ble noen egg i det hele tatt.. Skal ta siste dose spray nå kl. 17.00, og så er det bare å stålsette seg til dagene fremover. Er veldig spent på hvordan det har gått med dere andre som har vært på UL i dag. (Jeg slapp den, det var ikke nødvendig. Legen sa bare at du skal sette EL sprøyta i dag uansett du, så hun trengte ikke å titte på innsida i dag.) Håper det er flere oppløftende innlegg i løpet av kvelden
Millerine Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Hei Filippa! Høres ut som du har hatt en spennende og nervepirrende dag. Men det føles sikkert godt å ha kommet et steg videre!? Håper du klarer å slappe litt mer av når du tenker på hva sykesøsterne sa. Selve legen hørtes ikke så sympatisk ut. Selv aner jeg ikke hva som er vanlig. Men det er jo greit med informasjon om hva som kan skje. Selv slappet jeg mer av etter at min lege i dag på UL nr 3 sa at om vi måtte avbryte forsøket før innsetting, så telles det ikke og jeg fremdeles har tre nye. Jeg synes det er godt å tenke på at jeg da fremdeles har tre nye forsøk! (jeg har gått på alt for lav dose menopur) For jeg hadde bare tre egg i dag. Fire på fredag. Ser for meg at er det ikke sikkert blir noen rugeperiode denne gangen. Men vi valgte å gå for å prøve uttak på onsdag, så jeg skal også stikke en eggløsningssprøyte i kveld klokken 2330! Var så nervøs på Ul i dag at jeg glemte å spørre om det jeg hadde lovet meg selv å spørre om. Kanskje noen her kan hjelpe meg? Skal man ta vanlig menopur den dagen man tar eggløsningssprøyte? Eller er man ferdig med den sprøyten da? Sprayen har jo sin siste dag i dag. Og hva med i morgen, ingen medisiner da eller? Hva skal du i morgen av medisiner Filippa??? Så vidt jeg har forstått skal jeg ikke ta noe i morgen men synes bare det hørtes så rart ut. Jeg har hatt skikkelig mensenmurring i to dager. HAr andre opplevd det under stikkingen? Jeg blir litt nervøs av det for å si det mildt. Vel, all mulig lykke til med eggløsningssprøyten i kveld Filippa! Og du skal se det går bra på onsdag, du har jo mange folikker og det lover godt. Klem
Flippa m Frida Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2007 Heisann Ja, jeg er ganske anspent kjenner jeg, dette er ikke bare bare! Jeg skal ikke ta noen medisiner i morra, jeg var ferdig med sprøytene på fredags formiddag, og nå tar jeg altså siste spraydose ganske snart. Da skal jeg ikke ta noen medisiner før onsdag, når jeg skal putte i meg smertestillende. Jeg har hatt det akkurat som deg mht til murringer, var veldig stinn i helga og det har vært verst på kveldstid av en eller annen grunn. Phu, takk skal du ha millerine - gode ord fra deg, jeg skal prøve å slappe av. Har jo ikke herredømmet over dette likevel. Må bare håpe på det beste - for oss begge to. Lykke til med sprøyten i kveld du også, vi får bare kose oss med medisinfri dag i morra, før vi hiver oss på medikamentkarusellen igjen... God klem fra
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Lykke til Flippa!!!! sender deg masse gode tanker!!!! Dette kommer til å gå kjempebra, og om bare få dager er du ruger!!!
Flippa m Frida Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2007 Tusen takk ååå, dere jenter altså, dere er bare SÅ skjønne og støttende! Mannen min er reist hjem til Bodø, så jeg er helt alene igjen her i Trondheim. Snufs... Fine, fine bimjentene
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Flippa! Jeg har sendt deg en pm ! Hilsen
Emma*den lykkelige venter Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Masse lykke til Ikke for å være negativ, men etter noen runder i dette gamet har jeg funnet ut at det er greit å forberede seg på det værste, og håpe på det beste:-)) Håper og x-fingrene for deg. Klem
VirreVirre Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Hei Flippa :-) Så spennende dette er! Ønsker dere all lykke. Håper uttaket går bra, og det blir mange fine egg Tenk, når du kommer tilbake til Bodø så er du kanskje gravid!! For en deilig tanke..
snoopy80underi magen:):):) Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 jeg skal på ul st.olav på fredag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå