Gå til innhold

Nye regler om at dem har sluttet høre på hjertet... hva er dette for noe tull??

Anbefalte innlegg

Nye regler om at dem har sluttet høre på hjertet... hva er dette for noe tull??

Og at de har sluttet å ta blodprosenten for å sjekke om du har jernmangel....

Dette er rart syns jeg,helt tullete... Hadde sååå stor glede av å høre hjertelyden på hver kontroll forrige gang jeg gikk gravid!

Fortsetter under...

og har du jernmangel uten å vite om det kan det føre til at babyen må få blodtilførsel etter fødsel (ble fortalt det av legen min).. Hu syntes også de nye reglene er dumme så vi "svinger litt rundt dem" :)

Har ikke jeg hørt om...

Alt dette ble sjekket på hver kontroll forrige svangerskap og det ble sjekket på første kontroll denne gangen.. Ikke hjerte lyd da. Det er litt tidlig enda.

Hei!

Jeg var på kontoll nå, og fikk beskjed om å ta med mannen om 4 uker og komme og høre fosterlyden:)

Og jeg ble sjekket for jern.... Tok blod til det ihvertfall.

har ikke vært borti disse reglene, og min lege sa ingenting om det, heller tvertimot!!!!

Hmm.. Synes det er så mye rare "regel"-endringer på ting som har med svangerskap å gjøre jeg da..

Først er svangerskapet "plutselig" blitt 40 uker og 2 dager, i stedet for 40 uker som det var før (kommer de 2 dagene fra tro)

Så skal man til inn til skjeldnere kontroller? først en kontroll, og så ikke noe mer før ordinær ultralyd??

Så skal det liksom ikke sjekkes blodprosent eller hjerte-lyd heller?

Hva blir det neste da? Trenger vel snart ikke noe kontroller i det hele tatt??

Er vel ikke noe poeng i kontroller om det ikke skal følges med at alt er normalt? Hjertelyd, blodprosent og gjevnlige oppfølginger er det som må til da...

Nei, skjønn det den som vil....Idioti spør du meg..

I så fall er det ulike reglar frå lege til lege. På første kontroll vart det tatt blodprosent (skal sjekkast på kvar kontroll, sa dei). Jernlagrene derimot sjekkar dei ikkje om du ikkje spør om det (eg har slitt med lave lagre, så dei tok av meg). Legen min sa og at eg skulle kome tilbake om 4-5 veker så skulle han høyre etter hjartelyden.

Men dei hadde gått vekk i frå underlivsundersøkelse sa han.

Annonse

Det er ikke lengre noe krav om at legene skal høre etter fosterlyd. Nå legger man mer vekt på bevegelse i magen. Men dersom man spør får du helt sikkert høre. De har jo dopplerapparatat tilgjengelig stadigvekk. Jeg fikk høre på min første kontroll. Legen min har ikke sluttet å ta blodprosenten. Det kan jo legene krysse av som de ønsker. Så spør du :-) Du får sikkert høre de fine dunkene ved neste kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...