Gå til innhold

November: Hvor sover babyene på dagtid?

Anbefalte innlegg

Vi prøver å ha Leon i vogna i gangen, men da våkner han etter ca. 5 min. Hvis vi går tur, sover han. Men hvis jeg lar vogna stå ute etter turen, våkner han i løpet av noen minutter.

Så det eneste stedet han vil sove litt lenger av gangen (bortsett fra på tur) er på ammeputa helt inntil meg... Slitsomt!

Fortsetter under...

For det meste i vogna. Innimellom på en dyne på gulvet. Da legger jeg dyna klar rett under meg før jeg begynner å amme slik at jeg bare kan legge henne forsiktig ned når hun sover. Legger ammeputa tett inntil hodet hennes - og da sover hun som en drøm:0)

Nå har jeg begynt å legge han i sengen sin på dagtid også.. Han sover mye lengre da.. For hvis jeg legger han i vuggen i stuen, så våkner han igjen bare etter en liten stund.. Han trenger litt ro rundt seg når han skal sove..:o)

Han har en kort lur på morgenen, da har jeg pleid å legge han i vuggen i stuen, men nå i det siste (siden han våkner 7) har jeg også begynt å legge han i senga si slik at jeg og får meg noen minutter på øyet.

Midt på dagen sover han i vogna ute, først går vi lang tur og så står han ute når vi kommer hjem. Alt fra 1 til 3,5 timer.

Blir han trøtt utenom de to gangene så sover han i vuggen i stuen.

Gullet het trenger også veldig ro rundt seg..

Her sover lillegutt i lekegrinda eller i vogna. Sover som regel bare 30-40 min om han sovner i lekegrinda, men har også sovet 2 timer der.... Ute i vogna sover han mellom 1 og 3 timer (kunne nok ha sovet litt lenger, men har vekt han når han har sovet så lenge:). Sover når vi triller, men jeg setter også ofte bare vogna ut uten å trille.

Annonse

sover en lur på 30-50 min i lekegrinda på morgenen, og litt senere 2-3 timer i vugga som henger i stuetaket(tar den ned fra soverommet på morgenen). Vil bare sove i vogna om vi triller, og det går ikke siden storesøster sover samtidig, og hun bare sover i senga si. Enkelt! he,he

Prøver å lære lillesøs å sove ute i vogn som står stille men gir snart opp. Prøvde leeenge med storesøstra, men var aldri flink til å sove før vi begynte å legge henne i senga. Stakkar lille trøtte jenta mi!

På formiddagen legger jeg han på sofaen, da sover han 30-60 min. Seinere på dagen, sånn 12-13 tia, legger jeg han i senga for da sover han en lang lur, 3-4 timer.

Noen ganger tar han en liten dupp på sofaen ett par timer før han legger seg for kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...