Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Jeg har vært på ordinær ul pluss 3d. Hvorfor tar mange flere? Skjønner det så klart hvis man er bekymret for noe osv, men er det noen som har tatt ul for å få vite vekten på barnet bare av nysgjerrighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe å trakte etter. Jeg har vært på flere UL pga komplikasjoner og oppfølging pga komplikasjoner. Ville gjerne vært akkurat det foruten.

Og så tar mange privat UL fordi de er nysgjerrige og lign., og det er jo opptil den enkelte. Det er vel derfor du tok 3D? Nysgjerrighet :-)

Skrevet

Ja tok 3d for å få vite kjønnet siden det ikke var mulig å se på ordinær ul.

Men jeg tenkte på at mange tar ul sent i svangerskapet og har lurt litt på hvorfor?

Skrevet

Eg var på ein ul i veke 12 for å sjå at det var liv og så på den vanleg i veke 18, det er alt....

Skrevet

Jeg hadde ordinær i uke 19 og fikk tilbud om en i uke 32, (selv om det ikke var noe galt) Men de pleide å tilby det visstnok. Dette var i Porsgrunn i Telemark. Det blir praktisert forskjellig i hele landet. Men jeg takket selvfølgelig ja!

Skrevet

Jeg var på vanlig UL, da synes jordmor det var for tidlig å sette termin, så måtte komme tilbake to uker senere. Da ble terminen flyttet mer en 14 dager fra menstermin, så derfor ble jeg innkalt til ny UL i uke 32. Og etter den ble jeg innkalt til ny UL to uker før termin...

Skrevet

Det er nok endel som ta privat UL for å se kjønn og sånt, jeg er 28+2 i dag, og har vært på 5 UL hittil, skal nå gå hver 14 dag fram til fødselen. Ville ikke gjort dette dersom det ikke var en medisinsk årsak til at jeg må følges opp ekstra, har diabetes.

Skrevet

Jeg har hatt mange pga mye blødninger tidlig i svangerskapet. (dette var UL tidlig)

Ellers skal jeg føde på riksen og er med på stork prosjektet, da får man 4 ekstra UL.

Forrige svangerskap hadde jeg mange UL pga fare for prematur fødsel. Ikke noe jeg synes var morsomt, bor 10 mil fra sykehuset, så det går jo endel tid....

Skrevet

Jeg hadde en ul i uke 14 pga blødning, alt var fint :) Ellers bare den vanlige i uke 19. Det er alt...Har ikke fått tilbud om noe 3d eller noe annet........Bor i Stavanger da...

Skrevet

Jeg har kun vært på ordinær UL i uke 21

Skrevet

Jeg har tatt 4 privat, pluss ordinær. Bare for å se at alt er i orden liksom.Fikk anslått fødselsvekt på den siste i uke 37. Nå har jeg 7 dager til termin og er rimelig spent på å treffe nurket.

Skrevet

jeg har vært på ca 11ul..men i tillegg venter jeg to og har ul annhver uke..

Skrevet

Æ va på den ordinære i uke 21. Ellers va æ på en en gång jordmora (på en vanlig svangerskapsundersøkelse) ikkje klarte å kjenne korsn ongen lå, vældi uklart bilde, så va ikkje så speinnanes, åsså va ongen så stor at man så jo ikkje godt. Va på en tredje førr ei uka sia, d va pga høgt undertrykk, arti å se ongen å se at alt va bra, men va ganske nervøs pga blodtrøkke, gikk heldivis bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...