Gå til innhold

Er dere borte fra jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 8+3. Har vært fin form til nå, men plutselig er jeg kvalm konstant, og gråter for ingenting.Føler liksom ikke at jeg har kontroll over kroppen min.Vi har en ganske stressende hverdag på jobb, og jeg kjenner jeg takler det veldig dårlig.Sitter å vurderer et par dager fri. Men samvittigheten tynger. Vil ikke at de på jobben skal finne dette ut så tidlig heller. Noen som har noen tips? Egne erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme- etter 3 aborter trenger ikke kroppen min stress på jobben akkurat nå...

Skrevet

Da forstår jeg deg godt... Håper det går bra denne gangen! :)Vanskelig balansegang, tror jeg ville klandre meg selv veldig om jeg bare stresser og noe går galt..

Lykke til iallefall!

Skrevet

jeg har mistet 4 ganger, og har denne gangen vært i super super dårlig form:(... Har vært et sant mareritt å være på jobb... Men har ikke en sykedag, fornøyd med det...

Er 11+1 i dag:) ikke lenge igjen til 12 uker... :)))))))

Har praksis nå i 2 uker i barnehage, og det er laaange dager... Huff.. men går nå på et vis...

Skrevet

Jeg ble sykemeldt.. da jeg jobber bare natt.. er 50 % sjangse for å miste sa de på sykehuset. så jeg ble direkte sykelmldt og til ut uke 12.. slik at man er mer sikker på at den sitter >>:) men blir litt stusselig i 6 uker fremover da..

Skrevet

Da får du bare prøve å nyte ukene da! :) Lykke til!

Skrevet

Er i uke 7+3. Ikke vært dårlig, men i uke 7 kom det over meg med en enorm kvalme. Ikke koselig. Kommer meg på jobb, men stort sett ikke mer enn det. Har ikke lyst å fortelle det til sjefen, hun er ikke helt "normal", og kan tenke meg at jeg ikke blir så veldig populær....

Skrevet

jeg har også kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke klerer å jobbe om dagen. sist uke, i uke 9, måtte jeg bare til legen for å få noe mot kvalmen. jeg holdt ikke ut lenger. jeg fikk medisin og ble sykmeldt ut uka. i dag måtte jeg dra hjem fordi jeg fortsatt er like elendig. sover og er kvalm hele tiden, og merker at kroppen trenger å ta det litt med ro.

jeg bare sa hva som var grunnen til sjefen min, orket ikke holde det skult lenger.

Skrevet

Jeg er 9+ 1 og vært borte de siste ukene. var tilbake på jobb i dag og det funka ganske bra. Det skal sies at det første jeg gjorde når jeg kom ut i bilen var å kneppe opp buksa å slippe magen løs.. Et helvete å holde med trange bukser for tiden:)

Skrevet

åssen gikk d å si d til sjefen da chica?blir du sykemeldt videre?

jeg er fortsatt hjemme med kvalmen min jeg..

Skrevet

jeg hadde allerede sagt det til hun som skal overta for sjefen min etter påske, siden min sjef er temmlig gravid. men hun hadde ikke sagt noe til henne, og jeg som var borte fra tirsdag forrige uke..litt dårlig syns jeg.

i dag sto jeg der og sa bare: du, jeg er nødt til å dra hjem, jeg føler meg fortsatt ikke bra. så sa hun: ja, det ser ikke ut som du er helt i form. er det noe infulensa på gang eller?

så sa jeg: neida, jeg er bare litt gravid...og så ned. og da sa hun: hæ? er du gravid??? oi! men bare send meg mld om hva legen sier du så får du gå hjem og ta det med ro.

så jeg tror det gikk greit, løp ut døra et min etterpå liksom.hehe

men skal til legen i morgen tidlig, så får håpe det går bedre da. trenger en sykmelding til, for nå har jeg feber og sånne infulensa symptomer også, og får ikke i meg noe mat, så jeg har nok fått en blanding av det ene og det andre.

Skrevet

Leit at fler er dårlige, men godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med å komme meg på jobben! :)

Jeg tenkte å fortelle det til sjefen i morgen! Er som sagt bare i 8+4, men tror det er like greit hun bare får vite det. Men er det sant som jeg har lest, at det ukene etter uke 12 er bedre? Isåfall er det jo håp! :)

Skrevet

Jeg ble skikkelig dårlig på tirsdag...gikk hjem fra jobb og fikk sykemelding + medisin ut uke... Var KANON dårlig hele uka..

Søndag var jeg hos en healer...og hele kvalmen forsvant.. Første dag på jobb i dag uten kvalme!! Helt fantastisk!!

Har hørt at også akupunktur hjelper... men healing gjorde susen!!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være borte noen dager... det er helt naturlig... og hei...i disse influensa dager så har vel alle sin uke de er borte..:-)

lykke til

klem

Skrevet

Healer? Oj, kanskje verdt et forsøk! Og takk for "trøst".. om det ikke skjer noe mirakuløst i natt tror jeg at jeg tar meg et par dager under dyna...

Om kvalmen din forblir borte blir healer et hot tips her! :)

Lykke til videre du også!

Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt i 2 uker nå, kommer 12 på jobb, da har det verste gitt seg for meg...

Ikke ha dårlig samvittighet! Lytt til kroppen din, dne vil si deg noe ved å være liten, da trenger den en pause...

Og ikke ha dårlig samvittighet for å få sykemelding. som legen min sa ; "Det er JEG som sykemelder deg, og jeg er lege!"

Skrevet

Jeg er i perm men i toppform nå, litt kvalmere enn sist men det over lever jeg. Da jeg gikk gravid med tulla var jeg også frisk som en fisk var ikke borte 1 dag. Begynner å jobbe i mai gleder meg masse. Savner jobben. Godt å komme tilbake litt før neste perm =0)

Skrevet

Hei.

Jeg syns du skal ta deg en tre dagers jeg hvis du føler d sånn! Ingen som reagerer på d vil jeg tro Og ingen som takker deg for at du står og sliter deg gjennom arbeidsdagen som er stressende og hektisk. Bli hjemme noen dager med god samvittighet og kos deg ;)

Skrevet

Synst dette er opp til hver enkelt jeg :)

Visst du føler du ikke orker eller klarer det så skal du ikke presse kroppen din,du har jo en til og tenke på nå :)

Skrevet

Nei - men kvelden går med til å sove. Hvis jeg er borte fra jobben blir det bare mer jobb på meg når jeg kommer tilbake. Men jeg er nok ingen lett person å omgås for tiden... he,he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...