Gå til innhold

Kan man ta sol når man er gravid?

MaMmAnÅtiLtO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt både det ene og det andre om solarium og graviditet og blir jo helt forvirret, men nå begynner jeg å se skikkelig bleik ut, hehe. Neida, men er det noen som vet om det er skadelig på baby'en.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

leste på bli gravid siden at det ikke var skadelig i det hele tatt...

Skrevet

venninen min har termin i juni og hun tar sol 2-3 ganger i uka, legen hennes sa at det ikke var skadelig men at ikke alle gravide ville føle seg like vel meg og ta sol da det ofte kunne bli veldig varmt og at man må ligge i ro på rygg så lenge!

han anbefalte også å legge et håndkle over magen dersom man føler det blir veldig varmt på den og man vil beskytte barnet litt mere for lyset!

Skrevet

du bør ha noe liggende over magen, et håndkle eller noe.. pga lyset og varmen.. d sa jordmora til meg. du kan jo få flekker osv og bli veldig brun av å ta sol i svangerskapet... men er ikke sååååå vanlig, men d skjer..

Skrevet

jeg har tatt masse sol mens jeg er gravid, har ikke skjedd noe med meg iallfall, men huff, jeg blir aldri brunere, er nesten likblek vettu, jeg som trodde man ble fortere brun når man var gravid..hmm.. jaja=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...