Gå til innhold

Nå blør jeg igjen....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Du kan trøste deg med at du er ikke alene. Jeg blødde da jeg var 8+4 og i dag igjen når jeg er 8+7.. i dag hadde jeg små brune klumper... ringte til legekontoret men fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre. måtte de skrape ut kunne ikke dette gjøres før i uke 12 uansett. Jeg var på jobb så jeg kunne ikke snakka så lenge men en lege skulle ringe meg opp etterpå.... Det skjedde ikke. Det må da være noe d kan gå utifra? jeg begynner uke 9. de må¨vel kunne se tegn til liv? Skal jeg bare gå i 3 uker til å ikke vite noe... kanskje ha en dø klump i magen... Jeg skriver i frustrasjon. Føler meg helt hjelpesløs.

Ta kontakt med legen/sykehuset og be om en ultralyd, dette kan være et symptom på SA/MA, men behøver ikke være det. Godt å få sjekket hva det er, da får du den bekreftelse på hva du har i vente evt. Opplevde tilsvarende i fjor og mistet i SA i uke 8.

Jeg hadde også blødninger i uke 8. Var til UL og fikk beske om at det var fin hjerteaktivitet hos den ene. Blødningene var antakeligvis en tvilling som det ikke skulle bli noe mere av.

Om du har blødninger så kontakt lege/sykehus og be om å få en sjekk så snart som mulig. Det er alt for vondt å gå å ikke vite.

Lykke til!

Jeg er helt enig med de over her: Spør om å få komme til ultralyd. Jeg hadde SA for 3 uker siden, og fikk se det på UL før det kom ut, og det var utrolig greit, så slapp jeg å gå og lure... Gikk noen dager med blødninger, og visste ikke om jeg kunne håpe eller ikke, og det var skikkelig fælt!

Det er jo slik at en del kvinner blør under svangerskapet uten at noe er galt, mens hos andre så betyr blødning abort. Det er grusomt å ikke vite hva som skjer med kroppen og fosteret! Hvis du ikke føler du blir tatt på alvor av fastlegen din, så prøv legevakten. Men få en henvisning til en gynekolog eller en annen lege som kan utføre vaginal ultralyd, slik at du kan få vite.

Håper at alt er bra med spiren din; alt håp er ikke ute fordi om du blør! Du har jo sett liv der inne, og det er veldig bra!

Lykke til:)

Jeg opplevde en MA i fjor høst. Fikk små rosa blødninger og dro på sykehuset. Var da i uke 10+4. Fikk selvsagt utskrapning samme dag. Det legen din sier om at utskrapning ikke gjøres før i uke 12 er feil! Kontakt en annen lege, sykehuset eller en privat klinikk så får du sjekket dette opp med en gang.... Det er bedre enn å gå rundt å vente og være redd og frustrert.....

Lykke til......

Annonse

Hei!

Har også hatt en blødning. Da var jeg ca. 5 uker på vei. Ble likevel tatt veldig på alvor og kom på ultralyd noen dager etter og så ny ul en uke etter det igjen. Da var jeg i følge ul målingen 6 + 2 og så veldig tydelig hjerteslag! Tull at de ikke kan se noe før senere.. Dessuten den første gengen skulle jeg møte fastende slik at de kunne utføre en evt. utskrapning.. Rart at det er lov at det er så stor forskjell på legene.. Stå på!

Lykke til !!

Hei! Jeg som skrev det 2. innlegget her:) Har hatt 3 blødninger til sammen nå, å der er ikke snakk om store mengder men er selvfølgelig urolig. Lege har nå henvist meg til UL, så det gleder jeg meg til. Skulle få et brev fra sykehuset når jeg kunne komme. Godt å høre fra dere som har hatt blødninger men alt har gått bra. Vet jo at det er ganske normalt... Prøver iherdig å finne tegn til graviditet nå, men når jeg er så opphengt i det er det ikke enkelt å vite hva som er ømme pupper og kvalme.. krysser fingrene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...