Gå til innhold

Etter MA/SA: når følte dere at dere var klar til å jobbe igjen?

Anbefalte innlegg

Etter min MA (uke 18)ble jeg først sykemeldt i en uke av sykehuset. Deretter sykemeldte fastlegen min meg i enda to uker. Dvs at jeg starter på jobb om to uker (eller før, hvis jeg føler det slik).

Hvor lenge var dere andre hjemme og sørget?

Får vel legge til det at jeg jobber som barneskolelærer, så jeg bør være ganske "stabil" før jeg starter igjen. Har ikke noe kontor å hjemme meg bort på når jeg føler for det. Er ikke bare å begynne å gråte foran 25 12-åringer....:)

Jeg tror nok at deg blir godt å starte med hverdagen igjen. Men enda merker jeg at jeg trenger litt tid alene.

Fortsetter under...

Ta den tiden du føler at du trenger, du trenger krefter for å kunne stille opp psykisk for 12-åringer i hverdagen din. Hvis klassen visste at du skulle ha barn må du kanskje også være forberedt på at du kan få spørsmål rundt det du har opplevd. Barn er utrolig nysjerrige.

Jeg ble sykemeldt allerede ved nyttår, da jeg var ca 9 uker på vei. De fikk vite det av vikaren for noen uker siden.

Men nå ble alt forandret. Jeg møtte et par av guttene i klassen min her om dagen, og da de spurte etter babyen, så måtte jeg svare dem. Så jeg regner med at de fleste vet det nå.

jeg opplevde i jula å miste uke 25+2 føler meg ennå ikke klar jeg.alle tar nok sorgen forskjellig. tenker på jenta mi hele tiden jeg.. men selvom barn spør mye så syntes jeg det har vært bra å snakke med de barna jeg kjenner de har veldig fortåelse for at jeg er lei meg og de spør av ekte interesse. men det er nok ikke bare bare å jobbe med bar hele dagen og du må jo forholdedeg til mange på en gang, ingen god kombinasjon hvis du føler for å være for deg selv.. bare du vet hva som føles best.

Annonse

uffameg!!

Jeg skjønner godt at du trenger god tid hjemme. Du mistet et barn som du "kjente", og som ble født helt ferdig.

Har dere begynt å tenke på å prøve igjen, eller er det for ferskt enda?

Vi vil gjerne prøve så fort som mulig igjen - bare kroppen kommer i gjenge igjen.

Håper det går fort.

Jeg mista i uke 12, var sykemeldt i ca to uker, jeg jobber i barnehage og kjenne meg godt igjen i det at en bør være stabil før en går tilbake på jobben. Egentlig er jeg glad for at ikke ungene i barnehagen visste noe, det er litt vanskelig å forklare sånn for de minste. Jeg sier som min avdelingsleder sa til meg; Man må ta den tiden som slike ting tar, det er ikke vits å skyve det unna for så å få det i fleisen en stund senere.

Håper det går bra med deg ellers, og at du snart blir gravid :)

ja ho var så ferdig å fin. vi prøver igjen tror ikke jeg tør vente. syntes det er veldig skummelt men det trenger ikke gå galt neste gang. det er så lenge å vente føles som en evighet å vente p første mens.. tok en dans jeg når den kom tilbake følte kroppen var helt ødelagt og ikke virka før det.. krysser fingre for at det går fort og at ny bebi flytter inn på første mulighet.

jeg fikk vite at jeg hadde hatt en MA på en tirsdag(var på tidlig UL) utskraping på onsdag kveld,sykmeldt resten av uka og tilbake på jobb på mandag. Jeg synes det var greit å komme tilbake i jobb igjen,så slapp jeg å gå hjemme alene å tenke. Jeg jobber som ped.leder på en småbarnsavdeling. Var jeg ikke klar for å gå tilbake på jobb var det ikke noe problem å bli sykmeldt lenger. Men jeg følte at jeg ikke hadde behov for det. Alle på jobben fikk vite av daglig leder at jeg hadde hatt en abort. Hvor lenge man føler at man vil være sykmeldt er vel forskjellig fra person til person. Ta den tiden du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...