Gå til innhold

melkeintoleranse

Anbefalte innlegg

sønnen vår har hatt blod i avf lenge, blitt konstatert melkeintoleranse etter at det ble bedre da jeg kuttet ut melkeprod i kosten. Gav med en feil gammel pumpemelk til han (som det var melkeprodukt i- glemte det av) og da ble avf med en gang slimete, tynn og grønnlig.

Snakket med fastlegen som mener jeg bør holde han vekke fra alle allergifremkallende ting, barnelegen visste ikke og henviste meg til allergologisk poliklinikk om 3 mnd, men fikk tlf nr og har snakket med de. de sier han testet neg på prikktest på melk og er derfor intoleranse, og da kan han få alle andre allergifremkallende ting som eks egg og fisk. Har ikke våget å gi han det og var redd jeg heller ikke kunne spise det. Føler han blir ekstra rød omkring munnen etter han har spist bær, og sitrus tror jeg han reagerer på ettersom avf ble het etsende,geleaktig og sur da jeg på nyttår åt noen druer. jeg reagerte selv på sitrus som liten med å bli sår på rumpa. kan viss ikke være allergiske mot det men likevel reagere ifl allergologisk poliklinikk.

Hva er deres erfaringer med melkeintoleranse? reagerer de på andre ting? gutten vår har bare hatt blod i avf som tegn, og var urolig i kroppen- gråt ikke men måtte bysses i søvn. trenger ikke det lenger, men måtte det med en gang han fikk feil pumpemelk- ble igjen urolig i kroppen. Men siden jul har han hatt litt prikker omkring munn og litt tørr, ikke noen andre plasser på kroppen. men har en ekstra hudfold under øyet som indikerer atopisk hud ( har sett det selv og barnelegen bekreftet det), men kanskje amminga har holdt det litt vekke? Fullammet til 6,5 mnd og ammer mye enda selv om han spiser mye fast føde. Han klør litt i huden om natta, selv om det ikke viser noe på huden, kanskje han får noe eksem snart? ble litt langt og kronglite dette, men ønsker å høre om andre erfaringer med melkeintoleranse ( eller melkeallergi type 3 som det nå kalles)...:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8592730-melkeintoleranse/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...