Gå til innhold

Spørsmål til dere med fler enn 4 barn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går her og drømmer om et 5. barn. Jeg lurer litt hva andre har erfart med følgende:

Hva har arbeidsgiver sagt når dere har kommet enda en gang og fortalt om et nytt barn?

Hvor stor plass har dere? Hvor lenge lar dere barna bo sammen på rom?

Hvordan organiserer dere ettermiddager når de store skal på aktiviteter?

Har dere vaskehjelp? Drukner dere ikke i klesvask.....??

Fint med noen som har egne erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe,jeg venter mitt femte til høsten,må si jeg grudde meg til å fortelle sjefen ja(mitt tredje barn siden jeg begynte i sept 03) men hun bare lo,å ønsket meg lykke til!! vi drukner i klesvask fra før,så regner med at det blir verre,vaskehjelp har vi heller ikke,men man får jo gjort mye mens de sover da:) her vi bor er det ikke så mye aktiviteter til de store da,men skal de på noe prøver jeg å få noen til å kjøre de,da jeg er stort sett alene med de.(far jobber myye) vi har et stort hus men "bare" fem soverom(et av de må vi bruke til kle tørking og lagring av klær.) så det blir vel heller ikke mindre vil jeg tro,hehe.. de største deler rom da,å det vil deto minste gjøre å,når minste mann skal ha eget rom. alt ordner seg vettu,man har alltid plass til sine barn:)) lykke til da!!

Skrevet

Hei.

Vi har 4 barn og venter nr 5 i aug/sep. jeg studerer og jobber bare i perioder, så har ikke det problemet med å fortelle sjefen. Vi har ikke spes stort hus, men barna kan jo stables i høyden...he he. Det er klart ting kan by på problemer når en har barn i ulik alder og kjønn, men det går veldig fint for oss. Har 3 gutter, 2 på 6 og 1 på 10 så har vi ei jente på 9...spennende å se hva det blir denne gangen.

Klesvasken her går i rykk og napp, ettersom hvor sølete det er ute osv. hender jo det hoper seg opp...vi er jo en skikkelig storfamilie, men det går fint...har jo også tørketrommel.

Vi bor på landet da, så har masse plass som de kan bevege seg på ute, og det setter vi veldig pris på.

Når barna skal til venner så må de kjøres eller hentes, det samme når de skal på trening ol. De må også kjøres på skolen for den er 5 km unna og de har ikke krav på skoleskyss. Vi har 2 biler, en vanlig og en stor som alle får plass i, men når det er trening for barna så bytter vi som regel på å kjøre dem og den andre være hjemme med resten. Det går kjempe fint for oss.

I tillegg så leder jeg barnegruppa i teateret her vi bor, hvor også dattern vår er med så da slår vi jo flere fluer i en smekk.

Vi koser oss masse med alle barna og gleder oss til minsten kommer. Ønsker dere lykke til ;o) alt går om en vill.

Skrevet

Hei!

Leste innlegget ditt, og reagerte på det at ungene ikke har rett på skoleskyss! Fikk nettopp et hefte i posten, da eldstejenta vår skal begynne på skolen til høsten, og der stod det at de i 1. klasse har rett på skoleskyss hvis de bor mer enn 2 km fra skolen, og fra 2. klasse hvis de bor mer enn 4 km fra skolen. Ville sjekket opp i det, det hadde vel hjulpet litt?

Skrevet

Hei Flower74

Vet de har krav på skoleskyss om en bor mer enn 2 km unna skolen...men nå har det seg slik at da vi flyttet hit vi bor så ønsket barna å begyne på den skolen fordi de kjente andre barn der fra før...den skolen de sogner til ligger nærmere (ca 3 km unna), men det er fritt skolevalg nå...det som er kjedelig er at vi ikke ble informert om at rett til fri skyss falt bort da vi søkte om lov for barna å gå på den skolen de nå går på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...