Gå til innhold

Hvor vanlig er hemorider?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke noe tall på det, men det er veldig vanlig. Det er og veldig forskjellig hvordan de ser ut og oppleves. Jeg selv har flere fødsler bak meg og har fått hemoroider bare ved et par av fødslene. Den første gangen var det ekstremt plagsomt med voldsom kløe, men det ga seg etter et par dager med behandling. Og etter det var det ikke noe plagsomt, og de gikk fort tilbake. Andre gangen jeg fikk det fikk jeg ikke noe særlig kløe i det hele tatt og det forsvant fort denne gangen og.

Noen får det mye verre, og det er og forskjell på størrelsen. I verste fall må det opereres. Men det tror jeg er unntaksvis at det blir så ille.

En kan få det selv om en ikke føder vaginalt og da det kan komme av selve svangerskapet.

jeg fikk hemorroider i begge svangerskapene, det første; var tre måneder på vei, var på jobb, skulle skyndte meg på do, trykte til og "AUUUU" klarte nesten ikke gå... hadde de til og fra gjennom svangerskapet, men brukte scheriproct og de ble borte. andre svangerskapet (har et år mellom barna) var jeg ikke plaget i svangerskapet, men etter fødselen.... hadde to uker jeg ikke kunne sitte, lå å gråt på sofaen, trodde rompa skulle eksplodere, og det brant og det klødde, behandlet i 2mnd før de begynte å bli borte. da var den på størrelse med det ytterste leddet på tommelen.. GRUSOMT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...