Gå til innhold

Gir du henne det nå da? Hun har godt av å venne seg til det vet du!


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Hørt det før, eller er det bare jeg som får "velmenende" råd fra andre? Jeg gir jenta mi det jeg vil jeg! Jeg synes det er så vanskelig å svare "godt tilbake" på sånt, for det er de samme som maser og maser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Råda popper opp her også:( blir som regel litt irritert jeg. Det verste er vel når "mødregenerasjonen" faktisk gir han et eller annet fra kakebordet for de mener at det bare må han få smake på for det fikk jo barna deres så det kan det ikke være noe galt i - det ble jo folk av deres barn også bla bla... Høretes vel litt bisk ut, men er litt opptatt av kosthold, og vil gjerne at poden skal få gode vaner - og det virket på han som er tre, og jeg kjører samme løpet på junior også. I forhold til å svare så sier jeg meninga mi, har blitt sett på som sur av og til men det lever jeg godt med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt i fra til alle at jeg sier ifra en gang - dersom jeg må si ifra hver gang at hun ikke skal ha ditt og datt så lar jeg være å komme i selskap.. Og det virker som om det har synket inn ;-)

 

Jeg er spesielt opptatt av at hun ikke skal ha melkeprodukter før hun er ett år pga 'magetrøbbel' på farssida. Da har jeg iallefall gjort det jeg kunne for at hun skal unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg hørt endel ganger, ja. Fra Karsten var fire måneder fikk vi stadig spørsmål om han spiste grøt. Virket som om når vi "klaget" over at han ikke sov hele natta, så fikk vi litt sånn; "Ja, men dere kan skylde dere selv, for dere gir ham jo ikke grøt" -følelse....

 

Karsten var jo så treg med å lære seg fast føde også. Jeg har liksom måttet "unnskylde" meg hele tiden med hvorfor han ikke har spist fast føde. Og jeg vet at noen ønsker å gi Karsten is til 17. mai... Men jeg prøver å si nei, for jeg synes ikke det haster så veldig jeg da! (Verken fløteis eller saftis har han behov for!)

 

Men det er jammen vanskelig å bli "hørt" når man sier meningen sin om sånt! Og når man da ikke helt får mannen med på meningen sin heller, så kan det bli litt vanskelig overfor svigerfamilien... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, jeg har allerede måttet stoppe svigermor med ei skje inn i munnen til Ingrid... Det er så kjedelig når man ikke respekterer sånt. Og det som ejg synes er verst, er at det er mødre som gjør dette,de som burde vite hvordan det er å ha barn og "velmenende råd"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har litt med å gjøre at det er så lenge siden de har hatt små barn, så de har glemt litt hvordan det er... Og så er det noe med nordmenns tradisjon med å kose seg med mat, og at bestemødre skal "ha lov til" å skjemme bort barnebarna. Da mener de at de kan gjøre det med mat...

 

Har heldigvis ikke noe allergi i familien, men jeg ønsker jo helst at Karsten holder seg unna is, brus og godteri lengst mulig. Men jeg vet at når jeg skal jobbe i pappapermisjonen, så kommer Sten til å reise hjem til moren sammen med Karsten. Og siden han ikke er fullt så nøye på det som meg ang hva Karsten skal spise eller ikke, vet jeg at han nok kommer til å få is hver eneste dag! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp kommet hjem fra besøk hos oldemoren til Maja og der var også morfaren og kona hans (mi stemor, men går som kona til pappa;-) ) Iallfall - jeg måtte igjen gjøre meg upopulær i det 'kona' skulle til å putte kake i munnen til Maja. Kan gjengis slik:

 

Jeg: Nei, ikke gi Maja kake!

Hun: Hvorfor det? Det er bare en liten bit

Jeg: Hun skal ikke ha kake

Hun: Får hun ikke smake noe hun da?

Jeg: Hun skal ikke ha kake

Hun: Hvorfor det? Hun får jo anna mat enn pupp vel?

Jeg: Jeg trenger ikke forklare meg nærmere hvorfor hun ikke skal ha kake. Hun skal ikke ha kake.

Hun: Neivel da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Det er litt kjedelig at man må gjøre seg upopulær på denne måten. Min svigermor var heller ikke helt fornøyd sist gang vi var der. For da fikk søskenbarnet (15 mnd) til Karsten is, og da sa hun at det skulle Karsten og få til sommeren... Da sa jeg nemlig at det behøver han jo ikke, det han ikke vet har han ikke vondt av sa jeg! Men som sagt så regner jeg nok med at han kommer til å få is når ikke jeg er med, ja! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles av og til som å stange hodet i veggen... De aller fleste har godtatt at slik er det - for man blir jo møkklei av å hele tiden måtte si at hun ikke skal ha ditt og datt...

 

Men jeg skjønner virkelig ikke fasinasjonen av å dytte i babyer alt mulig jeg da. Mulig det er meg som er sær - og det er jo det også tydeligvis :-) Men nei, jeg skjønner det virkelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...