Gå til innhold

Til dere med svangerskap kløe!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med svangerskap kløe, har dere vær hos legen å tatt blodprøve av lever? Hva har dere fått i svar? Var å tok prøver idag får svar i morgen. det klør å klør,blir gal.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare dytte litt jeg:)

Skrevet

hei på deg. Fikk selv dette og prøvene mine var litt forhøyna , men ikke så mye at det gjorde noe. Prøvene har noe med galle syre å gjøre. Ved for høye verdier kan det gå utover barnet. Mer fikk jeg ikke vite. Jeg klødde meg nesten til blods både på mage og armer, samt legger. måtte ta en kald dusj om natta for å roe det ned. Jeg ble innlagt etter et par dager og fikk noen tabletter som roa det ned, så jeg fikk sove på natta. hør om du kan få noe for det elleers blir du helt utslitt. Fikk beskjed om å unngå å klø på magen det kunne irritere livmoren og sette igang fødselen. En uke senere fødte jeg en velskapt datter som kom 5 uker før termin, men som var 3,5 kilo og 51 lang, så det gjhorde ikke noe for min del. Ønsker deg lykke til...

Skrevet

Jeg har tatt blodprøver for kløe..Vet ikke hvor høy den skal være for at de gjør noe med det,men min lå på 2 sa jm,ikke noe galt med det.

men et god tips jeg kan gi deg er at du drar å kjøper deg den baby wash med olje(natusan) vask deg med den etter at du har vasket deg med den såpa du vanligvis bruker,bland gjerne med vanlig baby olje også,det hjelper virkelig :)

Skrevet

hei hei.. som jeg har forstått er det ikke noe galt med leverprøvene mine, men gallesyrene var litt høye.. de ligger på 10 og de bare stiger.. så nå venter jeg på svar på den siste prøva..

Skrevet

Hei!

Jeg klør inni hendene og oppå og under føttene, men ikke hele tiden. Kommer og går. Tenkte også på svangerskapsklør siden jeg aldri ellers pleier klø inni hendene osv. Jeg skal til lege i morgen, så får vel tatt de prøvene da.

Men hvor klør dere? På hele kroppen? For jeg går også på penicillin for bihulebetennelse og lurte på om kløen min kunne komme fra den. Siden det "bare" er på hender og føtter...

Skrevet

jeg klør for det meste inni hender og under føtter.... det starta på magen, spredde seg til under føtter og inni hender. nå klør jeg på magen også igjen, men det tror jeg er pga at jeg sprekker..(fått masse strekkmerker der i det siste). men i hovedsak under føtter og inni hender. klør ikke så mye der, men av og til...

Skrevet

Høres ut som meg, det... Klør jo også på magen, men det har jeg gjort siden den begynte å vokse, så tror det er mest fordi huden strekker seg. Har forresten til gode å få strekkmerker denne gangen (bank i bordet) :)

Skrevet

Jeg har også kløe under fotan og inne i hånda,ikke nå go plass å ha kløe på nei.

Prøven mine er sikkert helt normale,venter på svar.

Hadd ikke så my kløe når jeg dusja i kaldt vann og vaska meg i baby oli.

Skrevet

Skal på føden i morgen kl 9 å ta blodprøver og ctg, er litt spennt nå ja.

Skal også snakke med jordmora.

Skrevet

hei:)

jeg hadde dette da jeg gikk med gutten min, og vil bare legge til at om det har slått ut på prøvene med gallesyre i blodet skal fødselen settes igang 3 uker før termin egentlig, fordi ny forskning har vist at ganske mange mister babyene sine i slutten på disse svangerskapene. så ta det opp med spesialist på sykehuset om ikke fastlegen tar dette alvorlig...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...