*trinity* Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Det er jo mange som snakker om slikt kanel-sjokk skal hjelpe til å stimulere frem modning eller fødsel. I den forbindelse må jeg bare videreformidle noe jeg nylig har hørt... ubekreftet info dessverre. Min far bor for tiden i Tyskland, og der har det vært oppe i media at den mest vanlige malte kanelen (cassia) som vi får tak i på butikken er malt bark fra Cassia-treet dyrket i Kina og Indonesia. Denne kanelen er ikke bra i store doser - men jeg fikk ikke vite hvilket helseskadelig stoff det er snakke om dessverrre. Mens den "ekte" kanelen (canehl - i Tyskland kalles den visstnok Ceylon-kanel) er dyrket på Sri-Lanka, og barken er tynnere, mykere og lysere brun i fargen. Denne inneholder visttnok ingen helseskadelige stoffer. (Jeg ser at kanelstengene jeg har kjøpt fra "Hindu" er slik canehl) Tenkte bare jeg måtte spre informasjonen.
*trinity* Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. mars 2007 Må bare legge til - at dette med at cassia-kanel hadde stoffer som var helseskadelig - var ved inntak av "store doser". Og så har jeg forstått det som at når det snakkes om de diverse veldig positive sidene ved kanel (regulerer blodsukker + antioksidanter?) så er det Canehl (ekte kanel) de snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå