Gå til innhold

Lærte akkurat noe nytt om kanel og "ekte" kanel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo mange som snakker om slikt kanel-sjokk skal hjelpe til å stimulere frem modning eller fødsel. I den forbindelse må jeg bare videreformidle noe jeg nylig har hørt... ubekreftet info dessverre.

Min far bor for tiden i Tyskland, og der har det vært oppe i media at den mest vanlige malte kanelen (cassia) som vi får tak i på butikken er malt bark fra Cassia-treet dyrket i Kina og Indonesia. Denne kanelen er ikke bra i store doser - men jeg fikk ikke vite hvilket helseskadelig stoff det er snakke om dessverrre.

Mens den "ekte" kanelen (canehl - i Tyskland kalles den visstnok Ceylon-kanel) er dyrket på Sri-Lanka, og barken er tynnere, mykere og lysere brun i fargen. Denne inneholder visttnok ingen helseskadelige stoffer. (Jeg ser at kanelstengene jeg har kjøpt fra "Hindu" er slik canehl)

Tenkte bare jeg måtte spre informasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare legge til - at dette med at cassia-kanel hadde stoffer som var helseskadelig - var ved inntak av "store doser".

Og så har jeg forstått det som at når det snakkes om de diverse veldig positive sidene ved kanel (regulerer blodsukker + antioksidanter?) så er det Canehl (ekte kanel) de snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...