Gå til innhold

et spørsmål til dere dagmammaer...håper på mange svar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er verdt det; Ja,

du får mulighet til å være lengre hjemme med ditt eget barn økonomisk,

barnet ditt får lekekammerater,

man hjelper andre foreldre som trenger barnepass,

det er koselig å jobbe med barn,

har mulighet til å treffe andre dagmammaer, eller andre som er hjemme med barn.

Om du er hvit dagmamma kan du skrive av en sum som går på slitasje på hjemme ditt. Det skal inkludere leker og som sagt slitasje.

Når barn alle barn er under 3 år, så sies det max 4 inkl ditt eget. Men av erfaring, for å få tid til alle barna og ha mulighet til å finne på noe så holder det med 3 barn. Om flertallet av barna er over 3 år, så kan du passe 5 barn inkl ditt eget.

Det lønner seg å finne noen på alderen til ditt barn. Da har de noen å leke med.

Du kan ta ca 5000 kr mnd for fullplass som hvit dagmamma, i tillegg får du kontantstøtte og barnetrygt, så ca 10 000 totalt utbetalt i mnd er jo kjekt det ;-) Var selv dagmamma så jeg kunne være hjemme et ekstra år med lillegutt, og det var absolutt verdt det :-)

Du må kontakte nav for å få informasjon og skjema. Du skatter 4 gang i året av "lønnen" du får, og det er på etterskudd (tror jeg).

Når du er hvit dagmamma kan du ta litt ekstra enn om du hadde vært svart dagmamma.

Annonse

Jeg og vil si det er absolutt verdt det. Jeg kan være lengre hjemme med sønnen min og få følge med på den spennende utviklingen som skjer i denne perioden. Sønnen min har større glede av det også fordi han får noen å leke med. Og dessuten så synes jeg det er veldig trivelig med barn.

Og når det kommer til pris tar jeg 150 kr. pr. dag. Og da er lunsj, frukt el. yoghurt og drikke inkludert. Gutten min har mye leker som alle får leke med når jeg har dagbarn. Men det er vel mest vanlig å ta 200 pr dag svart iallefall, og rundt 250-300(tror jeg) pr. dag for hvit.

Jeg skal ha max 3 dagbarn, så det blir 4 tilsammen med min egen sønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...