Gå til innhold

Har dere fortaldt det til sjefen?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 8 og sa det til min sjef i dag... Var borte fra jobb en dag i forje uke og har ellers ikke vært noe ståpå holdning på meg den siste uken. Fikk melding av henne i dag tidlig om hvordan det gikk, om jeg var bedre så jeg følte jeg måtte si det. Samtidig synest jeg det er litt rart at hun skal være første person som får vite noe... Hvordan har dere andre gjort det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8591242-har-dere-fortaldt-det-til-sjefen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ! gratulerer med svangerskapet, jeg har også fortalt det til min sjef.Det er fordi jeg er sykemeldt p.g.a. kvalme og svimmelhet. Hun er også gravid og det gikk kjempe greit, Jeg har et veldig fint forhold til sjefen min og hun visste at vi prøvde å få baby også. Så det gjorde det også mye bedre. Lykke til videre, hilsen anki

haisan...er nå i uke 10+4 og min sjef vet om svangerskapet siden jeg var i uke 5+4. Jobber som frisør og forløbig sykemeld på grunden kvalme etter jeg jobber med fargen og alt mulig på jobb. Min sjef var surt når hun fikk vite at jeg er gravid og mente vis jeg true jeg klarer ikke og jobbe som frisør lenger må jeg bare søke meg en ny jobb hos kiwi bak kassa. Har snakket med legen om situasjon og er hjemme sider der. Ikke noe gøy og jobbe når man føler seg dårlig og ikke vellkommen ...

Ikke noe hyggelig å få sure tilbakemeldinger.

Heldigvis synes sjefen min det var helt flott. Hun sa at hun hadde liksom ventet på det. Husk at våre sjefer har rimelig god tid på seg til å planlegge at vi går i permisjon.

Min sjef var en av de først som fikk vite at jeg var gravid. Jeg ble så utrolig kvalm at jeg var hjemme flere dager før jeg fikk en sykemelding.

Følte at det virket rart å ikke fortelle det når jeg ellers aldri er syk og plutselig blir sykemeldt. Hun tok det greit. Jobben kan jo forsåvidt ikke bestemme når det passer for meg og få et barn til. Det må hun bare finne seg i.

Hei og gratulerer alle sammen:)

Jeg snakket med sjefen i dag, og deretter noen av mine nærmeste kollegaer:) Følte det rart å fortelle det såpass tidlig til jobben.. Har til nå bare fortalt det til nærmeste familie, men grunnet sykemelding pga litt vanskelig svangerskapsstart følte jeg det var best å fortelle hva som var grunnen for sykemelding.

Har grudd meg lenge... Jobber i en organisasjon med få kvinner og hardt press. Heldigvis gikk det greit å fortelle det til sjefen. Han ble veldig glad for at jeg fortalte det såpass tidlig :) (nå i 12 uke)

Til deg som har en lite forståelsesfull sjef vil jeg bare be deg om å prøve å blåse i det. En sjef for en frisørsalong vil komme til å oppleve at mange av de ansatte vil bli gravide og det er en kalkulering de må gjøre ved ansettelser av kvinner i en fertil alder. Snakk med legen din hvis det blir problematisk.

Annonse

jeg har og fortalt sjefen,grunnet at jeg går på min 2.sykemeldingsuke med kvalme nå,så følte det var best,så de veit jeg har en god grunn...han ble faktisk glad da jeg fortalte det så tidlig...gjorde ting litt lettere for han sa han..

videre fikk jeg beskjed om å ta godt vare på meg sjøl,så skulle de oppdatere meg når jeg kommer tilbake...er så glad for at jeg har en så forståelsesfull sjef..jeg er hans ansatt nr fem som er gravid i disse dager..

Kommer nok til å vente litt. Vet ikke helt hvordan jeg skal si det. Det passer utrolig dårlig i forhold til mine oppgaver på jobb for tiden, og jeg venter derfor ikke så veldig overveldende "hurra" fra den kanten...... Ikke har vi noen som kan ta over jobben min sånn uten videre heller, og vi har ansettelsesstopp fram til høsten.....

Jeg har ikke fortalt det enda, og gruer meg for reaksjonen. Det går helt sikkert fint, men jeg vet det vil gi de andre på jobben mye hodebry, og en enda mer slitsom hverdag..... Det er ulempen med å jobbe i et lite firma, at alle er avhengig av at de andre gjør sin del av jobben....

I tillegg synes jeg det ikke er noe moro å få masse oppmerksomhet pga av dette... Hadde tenkt å fortelle det til mamma i dag, men ho ga liksom ingen mulighet til det, så da ble det ikke noe... får trene meg på noen venninner først...:)

Hei!

Jeg fortalte det til sjefen min idag! Jeg har verdens beste sjef da, så det var ikke skummelt i det hele tatt:) Hun sa at det hadde hun egentlig tenkt seg en stund nå...selv om det ikke syns enda :) Jeg her heldigvis frisk som en fisk, og har ikke sagt det til de andre på jobben enda (gjør det i løpet av uka tenker jeg). Er i uke 9+3 idag. Jobber i barnehage, og der er det ikke noe problem at folk blir gravide :)

Syns synd på dere som gruer dere til å fortelle, det er ikke noe gøy! Lykke til alle sammen!!

Sa det til sjefen min når jeg var 8+1 på vei.

Dette fordi jeg skulle være med på intervjurunder på jobben som vi har gående nå og synes det var greit at de kunne ta høyde for min kommende permisjon når de først hadde denne utlysningen.

Samtidig tror jeg at arbeidsgiver setter pris på å få vite sånne ting tidlig, da har man også mulighet for å lære opp nye før man går ut i permisjon.

Dessuten vil hun ha forståelse for hvorfor jeg kanskje ikke takler "stress" like godt nå som før. Og derfor kanskje ikke lenger sier JA til alt fremover.

Dessuten klarer jeg ikke holde på positive hemmeligheter :o)

Men hun ble bare glad på mine vegne og det var godt å ha noen å snakke med på jobb også.

Har sagt det til kollegaer jeg omgås sånn når det passer seg.

Men jeg er i knallform så det syns ikke så veldig på meg tror jeg - bare i godt humør :o)

Jeg har sagt det på jobb ja, sa det ganske tidlig (uke 6) pga sykemelding. De jeg jobber nærmest synes det er veldig morsomt og koselig, mens legene på jobb liksom "overser" det, ingen som har sagt noe til meg om det enda jeg vet at de vet det. Synes kanskje det er litt dumt da, siden jeg er vikar for ei som er i svangerskapspermisjon.

Annonse

Jeg har fortalt til hun som har fungert som min nærmeste sjef, men vi er mer venninner.

Har et litt spesielt arbeidsforhold, så de andre sjefene kan bare hoppe og reise og ryke osv...

Venter bare på oppsigelsen i posten og er spent på hvilken grunn de har for den.

Jeg har ikke sagt det til min sjef enda. Men har sagt det til min avd leder, da det er han jeg jobber mest med og deler kontor med.

Han tok det veldig pent og syntes det var hyggelig.

Min sjef er jeg mer usikker på. Jobber i et it firma hvor jeg blir første jente i permisjon i så fall.... Er 12 ansatte og kun 2 jenter, så det er litt vanskelig.

Dessuten ble jeg spurt om barn under intervjuet (noe som ikke er lov engang!!!) og derfor kvir jeg meg litt for å fortelle det. Får prøve å si det når han har en GOD dag.....

hei, så trasig beskjed å få. Men husk hun kan ikke "sparke" deg , du har loven i ryggen. Men forstår at dette er ingen hyggelig beskjed å få.

Det skal jo være postivit og glede når noen er gravide, så hun kommer ingen vei med dette. Ta det med ro, du har ingen ting å tape. Lykke til videre.hilsen anki

Fortalte det til begge sjefene mine nesten med en gang, pga regnet med å bli sykemld ganske tidlig.. mye tung løfting på jobb (30-45 kg esker) Var ingen problemer det i gården nei, fikk til og med vite at kona til ene sjefen også er gravid.. hehe, Har gått hjemme nå i snart tre uker, og holder på å kjede vettet av meg.. Så i dag blir det husvask og kakebaking, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...