Katta:o) Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Leste lenger ned her at man ikke får gå over termin lenger på levanger. Fødte der i 2005 og gikk 14 dager over. Noen som vet noe om dette? Har en uke igjen til termin og ser ikke lyst på å gå 14 dager over en gang til.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Veit ei som nættopp fødte på levanger å hu gikk iallefall 1 uke på overtid, så det tror æ ikke stemme heilt nei....
Katta:o) Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2007 nei ble litt usikker ja. På innlegget lengre ned sto det at det var nye retningslinjer grunnet mange dødfødsler. Og søstra til hun som skrev det fikk gå kun en dag over termindato? Skjønner ingen ting jag. Virker som om det har veldig mye å si hvilken lege man treffer og om det er veldig fult på føde/barsel. frustrerende dette ja
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Jeg som skrev det innlegget. Søsteren min fikk beskjed når hun var til kontroll på sykehuset at ingen fikk gå overtid på grunn av alle dødfødslene som hadde vært i det siste. Nye retningslinjer hadde hun fått beskjed om. Men det kan godt være at det er forskjellig etter hvem man snakker med da. Må bare legge til at søsteren min er 37 år og flergangs og ingen fjortis hvis noen tror det....
Fallerifallera Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Nr til føden på Levanger er 74098236 Har ikke hørt om nye retningslinjer spes for Levanger, og da jeg prata m jordmor for bare få dager siden sa hun ikke noe om det? Snakka bare om de vanlige 14 dagene pluss minus...
Kosego&Lille'n Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 jeg skal føde på levanger, gikk 14 dager over termin med førstemann i 2005, har ikke lyst til det igjen.. ) Men jeg lurer på noe annet og jeg. Hvordan er det med klær på sykehuset til babyen nå? Sist gang lånte vi klær til ungen under hele oppholdet, men er usikker på om vi kan det nå. Noen som vet? )
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Hmm, så rart at hun fikk den beskjeden. Snodig at noen kan si noe slikt hvis det ikke er noe i det. Man blir jo ikke akkurat beroliget av det
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Takk skal du ha,litt kjekkt å ha det å nr til føden.
Fallerifallera Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Jepp, veldig rart. Kan det ha noe med alderen til søsteren din å gjøre, siden hun nærmer seg 40 og betegnes som risikosvangerskap??? Men uansett rart å begynne å snakke om nye retningslinjer da.... Får spørre jordmora på kontroll neste gang da vel.
Katta:o) Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. mars 2007 ja trot du får låne klær fortsatt, men det er lov å ha med egne klær viss man vil det. Apropo overtid så kan det jo være pga alder at hun ikke fikk gå over termin. 37 år er jo ganske høy alder når man er gravid. Lettere med komplikasjoner jo eldre man er sies det.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Var ikke på grunn av alder nei. Hun kommer uansett ikke til å gå på overtid hun da, har født alle sine minst 2 uker før termin, å det vet de der.
Katta:o) Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. mars 2007 nei da vet ikke jeg nei. Merkelig dette. Var hos jm i dag jeg og sa at jeg ikke hadde lyst til å gå 14 dager over termin igjen men hun sa ingenting om at jeg slapp det. Får vel høre med henne om det neste uke når jeg skal dit igjen.
Roketikka Skrevet 12. mars 2007 #15 Skrevet 12. mars 2007 Jeg spurte jordmor på kontroll forrige uke, og hun sa at det fortsatt praktiseres 14 dager på overtid på Levanger om det ikke er noe helt spesielt..... Jeg gikk nemmelig 17 dager på overtid sist, så jeg må nok bare innstille meg på overtid denne gangen også.... Lykke til! )
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 12. mars 2007 #16 Skrevet 12. mars 2007 jeg fødte på levanger sist gang.. august 2005... skal snart føde der nå igjen.... håper jeg slipper å gå over tiden.... men vil heslt at fødselen skal starte av seg selv slik som sist...
laila71 Skrevet 12. mars 2007 #17 Skrevet 12. mars 2007 Skal få keisersnitt i april på Levanger, men før det var aktuelt var +/- 14 dager helt normalt. Synes egentlig det er veldig rart de ikke endrer rutinene etterhvert, for etter jeg gikk 13 dager på overtid i januar i fjor og mistet under fødselen, så har det vært veldig mange dødfødsler på sykehuset. Men det er visst lite vi kan gjøre med det selv om jordmødrene fortviler til tider. (Det kan jo også være at jeg har lagt mer merke til det det siste året ...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå