Gå til innhold

Flere som har liten mage på morgenen, og stor på kvelden?

Anbefalte innlegg

Når jeg står opp er magen flat som ei pannekake, men jeg må likevel

ta på meg mammabuksa hvis jeg skal være borte store deler av dagen,

for da er magen blitt kjempediger..og ingen vanlig bukse passer..

Nå sitter jeg i mammabuksa som føler alt for stor.. Men jeg vet den blir passe i løpet av dagen.. Rart...

Er 18 uker på vei..

Hva er grunnen til at dette skjer?? og er det vanlig?

Fortsetter under...

Annonse

Sammer her - er 21 uker naa - var det samme i forrige svangerskap - gjennom hele svangerskapet - magen er bare mindre om morgenen - var slik opp til termin hos meg. Den blir selvfoelgelig stor om morgenen ogsaa etter hvert, men merkbart mindre enn utpaa dagen.. kanskje det har noe med at jeg sover mye paa ryggen, og selv om jeg proever aa unngaa aa sove paa ryggen, vaakner jeg som regel paa ryggen. Magen synker inn...hihi

Hei:)

Jeg har akkurat det samme som deg - spent og hardt mage om morgenen og slapp, flatere og mykere om kvelden.

Det er nok helt normalt alt sammen, men merker godt forskjell på hardheten om morgenen i forhold til kvelden - herlig:)

Annonse

den blir større rett og slett fordi den blir "sliten", merka det fenomenet først når jeg var på ul, når jeg kom ut derfra var magen plutselig diger og steinhard, rett og slett fordi den hadde blitt fikla så mye med og trykt så mye på at den "spente" seg:)

Aha! Det er derfor ja! Lurte på det her jeg også - kjenner at magen "detter ut" på ettermiddagen - uutholdeling å ha på belter og stramme bukser!

Men koselig å se litt til magen også :o) Den er jo stort sett flat ennå selv om jeg er i uke 17 eller 18

ble skikkelig glad for å høre at det ikke bare er meg det skjer med!!!! nå blir vel egentlig ikke magen min noen gang heeelt flat, men den er betydelig mindre om morgenen. om kvelden ser jeg skikkelig gravid ut!! da er vel det helt normalt virker det som.. har ikke noe svar på hvorfor da men....

Jepp - her eser det som en bolledeig utover dagen (haha). Er 14 uker og synes at magen er ganske stor allerede pa kvelden... Men, liker magen min bedre gravid enn ikke (er litt slapp i fisken, sa da hjelper det med noe som "strammer" litt innenfra - haha)

Det er egentlig ikke så pussig:-) Fordi utover dagen spiser du og drikker som regel og svelger litt luft som igjen gjør at magen blir større utover dagen. Det gjelder både når du er gravid og når du ikke er det. Man bør jo også veie seg om morgenen for å få riktig vekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...