Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjeelp er de trege? Når har du termin da?

Jeg har termin mellom 26 og 28 september og har ikke søkt enda engang. Skal til fastlegen for å søke nå den 20 mars. og vil absolutt ikke ende på Bærum. Det er ett forferdelig sykehus!! Fikk akkurat en lillebror i august06 og siden mamma og samboeren ikke er gift greide de å miste fødselsattesten slik at han var 5 måneder med far ukjent og så fikk hun en forferdelig brystinfeksjon som hun slet med i 3 måneder dessuten har alle anbefalt meg å søke meg langt bort ifra dem..

Jeg har iallefall ikke hørt snurten av dem,lover å si ifra så fort jeg får svar. Jeg har termin 11. september og angrer på at jeg ikke presset på at legen min skulle søke før uke 12. Jeg vil heller ikke på Bæreum eller A-hus hørt så mye dårlig om begge to og A-hus kom nettopp dårligst ut i en test som ble gjort for ikke lenge siden. Men hvor skal man da dra om man ikke får plass på Ullevåll??-Riksen kan man jo bare glemme å få plass på. Fritt sykehusvalg du liksom-æsj ass! Krysser fingrene for oss begge!:)

Hei

Jeg ventet også lenge på svar på Ullevål, og da jeg ringte for å sjekke hvorfor viste det seg at de ikke hadde fått papirene mine... Antagelig legen min som har glemt å søke :( Det var veldig fullt på svangerskapspoliklinikken, så det var så vidt jeg fikk plass på Ullevål (Fikk forklart at ULtime=fødeplass). Ser at vi har samme termin, så jeg anbefaler deg å ringe Ullevål i morgen og høre hvordan det går med papirene dine.

PS Jeg har hørt masse positivt om Bærum og har venninner som har søkt seg tilbake dit flere ganger.

Lykke til :)

Annonse

Noe lignende skjedde med meg. Legen sendte papiret til meg istedet, og jeg leste ikke så møye på den. Tenkte at det var bekreftelse på at jeg hadde fått plass på Ullevål helt til jeg tok en ekstra titt og så at det lille papiret var søknaden. Så søknaden min ble sendt da jeg var 11 uker på vei istedet for 8. Ble sikkelig sur jeg også, men det er ikke så mye å få gjort. Du kan jo prøve å klage, men da jeg fikk plass på Ahus fant jeg ut at det sikkert går bra det også. Ikke så mye lenger å kjøre, og slipper unna lyskryss og kø o.l. Har forresten termin 5.september.

Ja, var akkurat inne på a-hus sine sider. Må bare tenke positivt, de har færre fødene og sikkert bedre tid til oppfølging. Skal prøve meg på en søknad til UL, men hvis ikke så får det bare bli der det blir. Blir nok barn av det på Bærum og A-hus også. Har vært til tre tidlig UL på a-hus nå pga. to tidligere aborter og vært veldig fornøyd med de jeg har møtt da:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...