Gå til innhold

TIPS TIL SYKEHUSBAGEN:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer en komprimert liste over alle tipsene dere har komt med. Har prøvd å stryke ut så ting bare står en gang, men det gikk litt fort så noe står kanskje dobbelt.. ;)

- mykt dopapir! :))

- "kjippkjapper"/slipperser/sandaler

- morgenkåpe

- truser

- sokker

- 2 joggebukser

- 2 singleter/t-skjorter

- 2 genser, men tror kanskje jeg tar en til... sikkert unødvendig..

- MP3-spiller

- shampo/balsam

- tolettsaker

- bok (?)

- skrivesaker

- fotokamera og lader

- mobil og lader

- babyklær til vi skal hjem

- Leppepomade (ofte tørr luft på sykehus),

- et par varme sokker.

- Noen velger å ha med noe egne klær til babyen.

- Under fødselen kan det være greit med ekstra drikke - hvis du har noe du syns er ekstra godt å drikke når det røyner på.

- Tenk ogsåpå at det ikke er vanlig at far/ledsager får servering under fødsel så han må ha med både mat og drikke. vibkat

* amme-bh('er)

* sjokolade (gir næring og energi..)

* stort badehandkle.. (det har jeg pakket, for helsevesenets handduker er ikke spes. store...) :)

* longs.. (man mister jo endel vann og blod, og har hørt at mange gjerne blir kalde etterpå..) :)

* dagbok og penn

* filmkamera (fulladet) med ekstra film og oppladet ekstrabatteri

* myke, store bind (har hørt at ikke alle synes sykehusbindene/-bleiene er like komfortable...)

- Ammeinnlegg, både engang og ull kan være kjekt å ha med.. i ull for å forhindre betennelse, og evt engangs til å legge innom ullinnleggene, slik at de ikke blir så fort skitne.. ;)

- Hårtørker!!! (og ja, den er ikke for å tørke håret på hue)

- jeg har kjøpt noen herreboksere som jeg skal ha med,og egene bind,det er veldig greit rett etterpå..sykehustrusene er grusome..

- en krem til såre brystvorter, men vet ikke hvilken som anbefales til slikt..

- noe frisk frukt, kanskje litt mat og kald drikke klar i kjøleskapet når det begynner å nærme seg.

- Mynt til parkometer er greit å ha ordent på forhånd.

- Pysj med knapper forran er kjekt

- Det eneste jeg husker at jeg savnet i sykehusbag'en sist, var en gulpeklut å legge under hodet til den lille på hjemreisen. Jeg følte meg som den verste tyven da jeg tok med en fra sykehuset hjem (hun gulpet så fælt, og ville ikke ha gulp på det fine lammeskinnet...). Jeg kom ikke på behovet før i siste minutt heller, så det var ikke noe mulighet for å få noen til å ta det med heller....

- Ellers så lista mi slik ut sist:

*Til barnet*

- ullbody

- reisehjem tøy

- klorevotter

- smokk

- babysokker

- helseteppe

+ gulpeklut til hjemreisen

- albueskjell

- brystvortekrem

- i tillegg hadde vi mye glede av den nyervervede Tivoliradioen det døgnet vi var på familierom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pyrelan heter en fet salve som egner seg godt til såre brystvorter. Har kjøpt en tube på apoteket som jeg bruker på leppene nå.Smører på et tykt lag før jeg legger meg og de er fortsatt myke og gode morgene etter. kjempegodt

Skrevet

må bare le av disse listene noen ganger......høres jo ut som om visse har tenkt å flytte inn på sykehuset...dagbok og bøker og det ene med det andre...tror dere virkelig dere får tid til det? sykehuset har alt man trenger mens man er der, og for de fleste som har mann, kan jo han ta med noe hjemmefra, eller kjøpe noe hvis du finner ut at du trenger no mer...behovene er jo veldig individuelle. men for all del pakk i vei! he he.

Skrevet

alle pakker nok ikke alt som står her da... hehe.. får ikke håpe det... men er jo greit å få tips til ting man bør ha med..så kan man velge bort det man syns er unødvendig.. ;)

Hadde alt for mye med meg sist, og har tenkt å være sparsom denne gangen.. Men noen ting SKAL jeg ha med.. hehe.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...