Gå til innhold

Kan SA ha noe med farens hasj-røyking å gjøre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo tydelig at du ikke føler deg helt sikker selv, HI, så hvorfor i all verden ta sjansen???

Tank om babyen blir skadet? Eller du må gjennomgå en eller flere SA???

Er det virkelig verdt d.

 

Jeg hadde forresten haller aldri godtatt at sambo hadde tatt seg øl kveld etter kveld etter kveld, hvorfor kan man ikke greie seg gjennom en kveld uten drugs?

Håpløst.

Hvordan skal d bli med unger i huset? Jeg har NULLTOLERANSE for alkohol/dop der d er unger i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare søk så finner du tusenvis av artikler som sier det samme. Nei de sier ikke at det øker sjangsen for sa men den skader jo sæden, det kan du faktisk ikke nekte for. Det er bevist i alle bauer og kanter, da er det heller du som er trangsynt og uvitende hvis du ikke vet dette, eventuelt lite oppdatert. Og skader det sæden så hvorfor skal man ta sjangsen i det hele tatt?? Barn og narkotika hører ikke sammen, enten man prøver,er gravid eller har barn. Umodent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det moniccen sier, nulltoleranse. Hadde selv en sambo en røyka en sjelden gang(ca fem ganger i året men likevel), da han foreslo vi skulle prøve å bli gravide var det en selvfølge at dette ikke lenger var greit. Det er et LITE offer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt, og nei, jeg finner ikke TUSENVIS av artikler som inneholder det samme! Nå var det også snakk om SA, ikke sædkvaliteten til pappaen! Det er det UTROLIG mye som kan påvirke sædkvaliteten. Hun var redd for SA! Lite oppdatert er jeg ikke, lille venn! Jeg vet garantert mye mer enn deg. Men det er veldig mange uvitende mennesker her, så når man da begynner å påstå ting som ikke nødvendigvis er sant, blir jeg mektig provosert! Det er jo ikke hun som røyker heller, det er mannen... ikke har hun sagt at hun har barn her, så da blir det noe annet! Såklart ikke narkotika og barn hører sammen, men det var da aldri snakk om det! Hvis du virkelig vil snakke om umodent, ja, det er å dømme mennesker det! herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du bør melde deg på et internetkurs gitt, hørt om google? Hvem har sagt det handler om henne? Jeg har hele tiden snakket om MANNENS sædkvalitet, du må lese gjennom to ganger tror jeg, siden du ikke får med deg alt første gangen. Selvfølgelig dømmer jeg mennesker som bruker narkotika og prøver og få barn! Orker ikke gjenta alt en gang til jeg, du får heller lese en gang til. Jeg har aldri sagt det er noen sammenheng mellom SA og at mannen røyker hasj, men det er sammenheng mellom mannens SÆDKVALITET og hasjrøyking. NÅ ER DENNE TRÅDEN DØD FOR MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så flink på google, kan ikke du gi meg noen artikler om det du står for, for jeg finner heller ingenting og jeg vil veldig gjerne lese!

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så er det kanskje en idè å legge inn opplysninger om SPØRSMÅLET istedenfor å legge inn noe hun tydeligvis allerede visste!

 

Men såklart, siden det virker som du veit det meste og man finner alle opplysninger på nettet,(og da selvfølgelig spesielt google, for det finnes jo ingen andre søkesider enn dette) kanskje du heller skal legge ut en LINK til henne for å hjelpe, siden du finner tusenvis av nettsider om dette, som du selv sier! hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI

 

Nå har jeg ikke lest igjennom alle svarene dine, men jeg kan da umulig tenke meg at det kan ha noe med SA å gjøre. Det har jeg aldri lest noe støtte for. Skjønner saken hvis det var deg det var snakk om, men det er det jo ikke. Men du kan spørre om han ikke kan ta en pause i prøveperioden uansett. Det skader jo ikke, mener jeg. Har du mistet mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har mistet 2 ganger. Første gangen var det en tvilling som døde og dro med seg den andre tror legen eller så var det dødt fra begynnelsen av. Vi fant i alle fall aldri noe liv. Sist fant vi liv, men så "datt" det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter det ginger mom sier her! Tror fortsatt ikke det har noe med hasjrøyking å gjøre, men hvis du har mistet før, er det greit å ikke ta noen sjanser i det hele tatt!:-D Håper det går i orden til slutt! Min bror og dama hans, har opplevd det der mange ganger.. mistet to ganger med tvillinger, og tatt abort en eller to ganger tror jeg! Han har vært tidligere rusmisbruker,(og da var det veldig harde stoffer inn i bilde) men det har hun også drevet med. De røyker veldig sjelden hasj som jeg vet, men jeg vet at de driver med andre stoffer i helgene som ikke er så bra...Tror som sagt ikke hasj kan gjøre noe forskjell, men tyngre og hardere stoffer, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er veldig urettferdig å miste. Men da jeg mistet før jul gjorde jeg absolutt alt riktig. Spiser ikke søtsaker, drikker ikke kaffe, drikker ikke brus, er vegetarianer, røyker ikke, er i min beste alder osv... Men likevel så skjedde det altså. Effektene av harsj-røyking er så omstridte. Det er ingen enighet om at det faktisk er skadelig (står det i alle fall i mine bøker) Så jeg regner med at du bare har hatt skikkelig uflaks. Forhåpentligvis er den brukt opp nå. Det er jo nesten umulig å finne en sånn korrelasjon, om man ikke undersøker den faktoren alene. (kan ikke se at det er gjort?)

 

Lykke, lykke til, uansett. Håper den sitter neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) nei man vet aldri når det kan skje, men jeg stoler på at kroppen vet best i disse tilfellene. De sier jo at det er noe galt med embryoet om det støtes ut. Men man kan begynne å lure på om man gjør noe feil.. det er lettest å skylde på seg selv noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gjøre det! Ikke din skyld:-) håper det sitter neste gang, hvis ikke kan det jo hende noe er galt så det må sjekkes ut! Masse lykke til fra meg også:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempelett å skylde på seg selv. Det er liksom ikke så mange andre å ta av. Men kroppen vet definitivt best. Og vi vil jo ha friske barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg jo legge denne død men er er noen artikler til HI som kanskje er nok til at mannen din slutter(siden dette problemet hvertfall ikke bidrar til økt fruktbarhet). Hasj og fruktbarhet er ingen god match, Jeg ønsker dere forøvrig lykke til og håper det sitter en spire hos deg snart som blir i 9mnd:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3186686.stm

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1066093.stm

 

http://dailynews.att.net/cgi-bin/health?e=pub&dt=common&cat=infertility&st=infertility89678&src=webmd

 

http://men.webmd.com/news/20031013/smoking-marijuana-lowers-fertility

 

http://medicalreporter.health.org/tmr0595/fertility0595.html

 

http://www.spermconfirm.com/MARIJUANA.html

 

fant forøvring 480 000 artikler om dette emnet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare jeg som er kort, men jeg kom bare inn på den første og den siste. Kanskje litt dårlig copy-pasteing framin side. Men der var det bare skrevet om marijuana, så da er du like langt, HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kom også inn på bare det! til anonym der, virker som du er litt uvitende hvis du tror at dette gir henne svar! Det er hasj vi snakker om og ikke marijuana, noe som er en STOR forskjell! marijuana er veldig mye sterkere enn hasj! så ja hi, da er du nok like langt:-( ikke lett detta gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI,

her har det vært fart i dag ser jeg. Jeg kan aldri tenke meg at det kan ha noe å gjøre med at du har vært så uheldig å miste. Jeg har som deg hørt at det kan nedsette sædkvaliteten men ikke noe mer enn det. Kan ikke huske å ha noengang lest noe om det.

 

Kjipt nok å miste om du ikke skal måtte tenke på det også. Masse lykke til til deg!

 

Og til alle andre, kanskje dere skal legge denne død nå? Eller eventuelt flytte på krangle. Sov godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krangler da ikke!:-D Er bare greit å få riktig fakta på bordet i og med at det gjelder et ganske viktig spørsmål! Noen ganger er det dumt at det ikke følger med tonefall i det man skriver:-D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI!

 

hvis du er så skråsikker på at det ikke er farlig og ikke noe imot at faren røyker hasj, så hvorfor i all verden spør du om noe sånt her inne!?

 

-du "hører" jo bare det du vil "høre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bare er trøtt og uoppmerksom, men jeg ser ikke hvor HI skriver det. Tror hun bare ville vite om noen visste noe om det. Hun hadde nok ikke spurt om hun var sikker i sin sak:)

 

*Gjesp* Sov godt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjør vi faktisk, dette er en krangel.Herregud jeg orker ikke dette mer, disse stoffene kommer fra samme plante og har samme effekt på sæden. NÅ er det nok for meg, jeg legger meg. Dere får fortsette for-narkotika kampanjen deres her på barn og gravid nettsiden barnimagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med siste anonym. pro-hasj røyking er det siste som skal heies fram på en slik nettside som denne!

 

hasj er for (dumme) fjortiser og ikke for vordene foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som er pro-hasj her. Men jeg synes ikke HI skal skylde på seg selv eller mannen sin for at hun har abortert to ganger, særlig når det ikke kan bevises at det er hasjens skyld. Det er vondt nok å miste som det er, og jeg tror ikke det hjelper å tro at man har skyld i det selv. De fleste råder jo henne til å holde seg unna hasj neste gang de prøver, bare for å være på den sikre siden og for å slippe å bekymre seg for det. Det er sikkert lurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... så latterlige de to siste innleggene ble!! Seriøst,les litt mer før dere påstår at folk er pro-narkotika her! Og anonym der, jeg har aldri kranglet jeg, hadde jeg gjort det hadde du garantert visst det! har bare diskutert med deg jeg... greit å komme med riktig fakta, så folk ikke blir feilinformert!

 

Greit nok at det kommer fra samme plante, men nå må du huske at det blir gjort mye med begge deler. Såklart det er en stor forskjell så lenge det er sterkere! Ikke snakk om ting du tydeligvis ikke har peiling på, blir for dumt. Og igjen, hun har aldri spurt om sædkvalitet, hun spurte om SA. Hvor vi har kommet fram til konklusjonen om at hasjrøykninga til pappaen er ikke årsaken til at hun har hatt en SA.

 

Og Alexi, det er virkelig ingen som er for narkotika her. Her snakkes det om hva som er fakta, og hva som ikke er det. Må ikke du komme å beskylde folk for ting! Vi prøver, i motsetning til noen av dere her, å hjelpe Hi. Finne fakta, og ikke dømme henne! Hun spurte om et spørsmål, da er det riktig å svare.

 

I rest my case!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...